۲۰ وقف جدید در سردشت به ثبت رسید
کد خبر: 3762651
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

۲۰ وقف جدید در سردشت به ثبت رسید

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت از ثبت ۲۰ وقف جدید طی سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

متولیان خودخوانده، 90 درصد موقوفات سردشت را تباه کرده‌اند

رحمان شمسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، در رابطه با موقوفاتی که خارج از سرپرستی و تولیت این اداره هستند، اظهار کرد: بیش از 90 درصد موقوفات شهرستان سردشت که به علت مخفی‌کاری توسط متولیان خودخوانده و اشخاص غیر، اداره شده و به اداره اوقاف و امور خیریه معرفی نشده‌اند، در حال تحریف و نابودی هستند.
وی ادامه داد: اشخاصی به علت برخی بهانه‌جویی‌ها و عدم اعتماد لازم، وقف‌نامه‌های جدید و یا قدیمی که در اختیار دارند را به اطلاع اداره اوقاف و امور خیریه نمی‌رسانند که پس از مرگ واقف و یا متولیان و معتمدان وقفه جدیدی به‌وجود می‌آید.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت اظهار کرد: اینگونه موقوفات، بعدها توسط نسل‌های جدید، یا فروخته شده و یا به بازماندگان به ارث می‌رسد، در این شرایط نیت واقف اجرا نشده و از حالت وقف‌بودن خارج می‌شود و می‌طلبد که مطلعان این وقف‌ها را به اطلاع اداره اوقاف و امور خیریه برسانند تا به نحو احسن اداره و سرپرستی شوند.
شمسی با بیان اینکه سردشت با ثبت 20 وقف جدید در سال جاری، رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده‌است، گفت: در استان تعداد 13 وقف منفعتی به ثبت رسیده که 8 مورد از آنها به سردشت تعلق دارد و اداره اوقاف و امور خیریه سردشت، یکی از چهار شهرستان برتر آذربایجان‌غربی در اتمام اسکن و بارگذاری تصاویر پرونده‌های موقوفات در سامانه جامع موقوفات است.
وی با‌اشاره به اینکه مستاجرین باید بصورت داوطلبانه بر افزایش اجاره بهای موقوفات اقدام کنند، افزود: این اداره در صورت هر گونه ممانعت از افزایش اجاره بهاء از طریق دادگستری اقدام و درخواست تعدیل اجاره بها خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha