بازدید اصحاب رسانه از کتابخانه‌های عمومی مساجد البرز
کد خبر: 3762712
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

بازدید اصحاب رسانه از کتابخانه‌های عمومی مساجد البرز

گروه فرهنگی - مسئول دبیر خانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: همزمان با آغاز هفته کتاب، اصحاب رسانه در قالب تور رسانه‌ای از کتابخانه‌های عمومی مساجد این استان بازدید می‌کنند.

بازدید اصحاب رسانه از کتابخانه‌های عمومی مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه هفته کتاب فرصت بسیار خوبی برای تشویق و ترغیب به کتابخوانی است، اظهار کرد: با نهادینه کردن عادت به مطالعه در تمامی تفکرات، اندیشه‌ها و دل‌ها زمینه همگانی کردن شور، شوق و عشق به کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه مستمر می‎شود.
وی با اشاره به روش‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، گفت: برای جذب افراد به مطالعه راه‌هایی وجود دارد که برگزاری مسابقات کتابخوانی، خلاصه‌نویسی کتاب‎ها، فراهم کردن امکانات و فرصت‌های مطالعاتی برای کودکان و نوجوانان از جمله این اقدامات است.
این مسئول با اشاره به کاهش سرانه مطالعه در کشور، گفت: امروزه فضای مجازی تا حدود زیادی جایگزین کتاب شده و بخشی از علت این کاهش بی رویه، گسترش شبکه‌های اجتماعی است.
شکری شرایط اقتصادی را از دیگر عوامل موثر در کاهش سرانه مطالعه عنوان کرد و افزود: قیمت بالای کتاب و ناتوانی مردم در خرید آن یکی دیگر از عوامل کاهش گرایش به سمت کتاب و کتابخوانی است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در پایان از برگزاری تور رسانه‌ای به منظور بازدید اصحاب رسانه از کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد و گفت: این تور همزمان با آغاز هفته کتاب برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha