پناه بردن به قرآن در محیط کاری/ کم رنگ بودن فعالیت‌های قرآنی در بیمارستان‌ها
کد خبر: 3762731
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

پناه بردن به قرآن در محیط کاری/ کم رنگ بودن فعالیت‌های قرآنی در بیمارستان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی - قاری قرآن کریم، اظهار کرد: در محیط کاری هر وقت خسته می‌شوم به قرآن پناه می‌برم و وقتی ۱۰ دقیقه با قرآن کریم خلوت می‌کنم تمام خستگی‌های جسمی و روحی‌ام کمتر می‌شود.ی

لزوم توجه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی در بیمارستان‌ها

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، یکی از اصول تغییر ناپذیر در زندگی انسانها که بزرگان دینی هم به آن اشاره کردهاند این است که اگر در کودکی علاقه به کاری در وجود انسان پایه‌گذاری شود این علاقه مندی در بزرگسالی نیز به جوهر وجودی او تبدیل میشود. چنانچه در بیان بزرگان دینی هم آمده است: «مطلبی که در کودکی به انسان آموخته می‌شود، گویا بر روی سنگ حک می‌شود و تا پایان عمر، در ذهن او خواهد ماند.»

حضرت علی(ع) نیز درمورد آموزش‌های دینی در دوران کودکی می‌فرماید: « قلب کودک، چونان زمین خالی است که هر بذری را در آن بریزید رشد خواهد کرد.»
مصداق عینی بسیاری برای تایید این سخنان وجود دارد که از جمله آنان می‌توان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی خانم مهپاره بشارتی اشاره کرد که پیش زمینه فعالیت‌های قرآنی او به دوران کودکی باز می‌گردد.
مهپاره بشارتی، کارشناس پرستاری در حال حاضر به صورت تخصصی در زمینه قرائت قرآن کریم فعالیت می‌کند. وی به ایکنا می‌گوید: در یک خانواده متعهد و مذهبی پرورش یافته‌ام و پیش‌زمینه فعالیت‌های قرآنی من به دوران کودکی باز می‌گردد و در دوران کودکی با توجه به علاقه‌ای که به قرآن کریم داشتم در دوران دبستان نیز این فعالیت‌ها را ادامه دادم، دانش‌آموز پنجم ابتدایی بودم که در مسابقات ناحیه‌ای آموزش و پرورش در حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم شرکت کرده و رتبه دوم را کسب کردم.

کسب رتبه دوم در مسابقات دانش‌آموزی او را به سمت حفظ قرآن مجید سوق می‌دهد ولی در میانه حفظ تصمیمش عوض می‌شود، وی در این زمینه می‌گوید «بعد از پایان مسابقات دانش آموزی این موضوع مقدمه‌ای شد تا حفظ قرآن کریم را آغاز کنم ولی بعد از کمی فعالیت متوجه شدم در زمینه قرائت بهتر می‌توانم ادامه دهم بنابراین علاقه‌مندی خود را به سوی قرائت تخصصی قرآن کریم پیگیری کردم.
بشارتی ادامه داد: بنابراین علاقه‌مندی خود را ادامه داده و قرائت را به شیوه استاد عبدالباسط شروع کردم و در مقطع راهنمایی در مسابقات دانش آموزی نیز مقام دوم را در زمینه قرائت کسب کردم.
همزمان که او مقطع تحصیلی را ادامه می‌دهد در مسابقات مفاهیم نهج البلاغه نیز شرکت کرده و نفر دوم ناحیه می‌شود و زمانی که دبیرستان را می‌خواند نفر اول ناحیه را کسب می‌کند.ا و این بار در مسابقات به کسب و سیاق استاد منشاوی قرائت می‌کند.
هر چند که دوران تحصیل در مدرسه تمام می‌شود ولی او همچنان فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی خودش را در زمان تحصیل در زمان دانشجویی نیز ادامه می‌دهد و پس از اینکه در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز مشغول به کار می‌شود به علت مشغله زیاد کاری آن چنان که باید و شاید نمی‌تواند به خوبی فعالیت کند.
این قاری قرآن ادامه داد: بعد از شروع به کار در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بخش دیگری از فعالیت‌هایم شروع شد ولی به علت مشغله زیاد نتوانستم به خوبی فعالیت قرانی خود را به صورت کامل ادامه دهم.
بشارتی افزود: این موضوع به معنای این نبود که اصلا فعالیت نکنم بلکه کمی حجم کار زیاد شده بود و به همه برنامه‌ها نمی‌رسیدم ولی در برخی از مسابقات و رقابت‌ها شرکت می‌کردم. در سال ۹۴ در مسابقات نظام پرستاری در مرحله استانی رشته قرائت مقام اول را کسب کردم که این مسابقات مرحله کشوری نداشت و در مسابقات ترتیل بسیج جامعه پزشکی در سال ۹۴ رتبه دوم را کسب کردم و در سال ۹۶ مجددا در مسابقات نظام پرستاری در رشته ترتیل دوم شدم. مسابقات صحیفه سجادیه یکی دیگر از مسابقاتی بود که در آن شرکت کرده و حائز رتبه دوم شدم

برگزاری کم تر مسابقات و رقابت‌های قرآنی برای بانوان در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی
وی می گوید: مسابقات و رقابت‌های قرآنی برای بانوان در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر درمانی و پزشکی کمتر برگزار می‌شود.
این کارشناس پرستاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاثیر قرآن کریم در افزایش روحیه و آرامش کادر پزشکی و پرستاری گفت: از آنجا که آیات کلام الهی سخن خداوند است که بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شده است بنابراین این آیات بر زبان هر کسی که جاری می‌شود آرامش تمام وجودش را در بر می‌گیرد و از آنجایی که کادر پزشکی و پرستاری یکی از پراسترس ترین و پر اضطراب ترین مشاغل را دارند بنابراین انس با قرآن بهترین روش برای کاهش تنش‌ها و استرس‌ها است.

در محیط کاری هر وقت خسته می‌شوم به قرآن پناه می‌برم

بشارتی ادامه داد: تاثیر انس با قرآن این است که کوچکترین کارها را نیز با یاد و نام خدا شروع می‌کنم، در محیط کاری هر وقت خسته می‌شوم به قرآن پناه می‌برم و وقتی ۱۰ دقیقه با قرآن کریم خلوت می کنم تمام خستگی‌های جسمی و روحی‌ام کمتر می‌شود.

این بانوی فعال قرآنی با اشاره به خواص آیات قرآنی می‌گوید: در احادیث معتبری خواص مختلفی در مورد سوره‌ها و آیات قرآنی نوشته شده است و من وقتی خواص این سوره‌ها و آیه‌ها را با بیماران مطرح می‌کنم و آنها می‌خوانند من نیز در سایه قرآن بسیاری از مشکلات زندگی‌ام حل می‌شود.

کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی زیادی در بیمارستان‌ها صورت نمی‌گیرد

بشارتی با اشاره به اینکه کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی زیادی در بیمارستان‌ها صورت نمی‌گیرد اظهار کرد: ما به بسیج جامعه پزشکی پیشنهاد و درخواست کردیم که کلاس‌های قرآنی برگزار کنند. متاسفانه این نوع فعالیت‌ها در بیمارستان خیلی عملکرد خیلی مطلوبی نداشته و طرحهای قرآنی خاصی نیز اجرا نمی‌شود و فقط یک بار در سال مسابقات قرائت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha