زاهدان؛ میزبان جشنواره ملی «ذکر و ذاکرین»
کد خبر: 3762735
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

زاهدان؛ میزبان جشنواره ملی «ذکر و ذاکرین»

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: جشنواره ملی «ذکر و ذاکرین» دی‌ماه سال جاری با حضور هنرمندان و گروه‌های موسیقی حماسی و آیینی سرتاسر کشور به میزبانی زاهدان برگزار می‌شود.

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: جشنواره ملی «ذکر و ذاکرین» دی‌ماه سال جاری با حضور هنرمندان و گروه‌های موسیقی حماسی و آیینی سرتاسر کشور به میزبانی زاهدان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: هنرمندان فعال در زمینه موسیقی اقوام می‌توانند تا 10 آذرماه آثار خود را در قالب‌های تک خوانی، تک نوازی، گروه خوانی و گروه نوازی به دبیرخانه جشنواره «ذکر و ذاکرین» در زاهدان ارسال کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: این جشنواره در سه قسمت «آواها و نغمات»، «همخوانی و همنوازی»، «همخوانی و همنوازی همراه با آیین‌های مذهبی اقوام ایرانی» برگزار می‌شود.
وی افزود: معرفی آیین‌های دینی و مذهبی، نمایش غنا و تکثر فرهنگی اقوام و مذهب در ایران، آشنا شدن نسل جوان و امروزی با مواریث گذشتگان، ایجاد نشاط معنوی با تکیه بر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و تولید آثار ارزشمند علمی و پژوهشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
مسگرانی اظهار کرد: موسیقی آیینی عبادی اقوام ایرانی شامل حماسی، آوازها، نغمات، آیین‌ها، مدح و منقبت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)، مناجات، حکمت‌خوانی، حکایت‌خوانی مذهبی و معراج‌خوانی، آوازهای ستایشی و نیایشی نیز محورهای این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

captcha