۴ مرداد روز فرهنگ اردبیل نامگذاری می‌شود
کد خبر: 3762768
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

۴ مرداد روز فرهنگ اردبیل نامگذاری می‌شود

گروه اجتماعی - رئیس شورای شهر اردبیل گفت: بر اساس طرحی از سوی اعضای شورای شهر روز چهارم مردادماه که روز اردبیل و پاسداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی بوده به عنوان روز فرهنگ اردبیل نامگذاری می‌شود.

۴ مرداد روز فرهنگ اردبیل نامگذاری می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، علیرضا پوستی، رئیس شورای شهر اردبیل، روزگذشته، ۱۹ آبان‌ماه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل تصریح کرد: براساس طرحی از سوی اعضای شورای شهر روز چهارم مردادماه که روز اردبیل و پاسداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی بوده به عنوان روز فرهنگ اردبیل تعیین شد که پس از تصویب در جلسه شورای فرهنگ عمومی بنا داریم تا ثبت این روز در تقویت رسمی کشور را پیگیری کنیم.
وی با اشاره به پیشینه تاریخی استان اردبیل تصریح کرد: خاندان صفوی و شیخ صفی‌الدین که مذهب تشیع را در ایران رسمی کرد نقش تاریخی در ایران داشته و باید تلاش کنیم در معرفی و پاسداشت این شخصیت تاریخی تلاش کنیم که نامگذاری روز فرهنگ اردبیل نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.
رئیس شورای شهر اردبیل از صدور مجوز برای دستگاه‌های بازی مجموعه تفریحی شورابیل خبر داد و گفت: برای ۲۷ دستگاه بازی در این مجموعه از سوی شورای شهر اردبیل مجوز صادر شد تا به مدت پنج سال فعال باشند و پس از این مدت این دستگاه‌ها جمع‌آوری خواهند شد.
پوستی مکانیزه کردن و توسعه پل‌های عابر پیاده را در مناطق پرتردد شهر از رویکرد‌های مهم در اردبیل دانست و بیان کرد: براساس تصمیمات اتخاذشده این پل‌ها در مکان‌های پرتردد همچون میدان ولایت و میدان فرهنگ احداث می‌شود و شهرداری نسبت به مراحل نصب آن اقدام خواهد کرد.
وی با اشاره به شرایط گارانتی این پله برقی‌ها افزود: براساس اعلام شهردار اردبیل اقدامات در راستای خریداری تجهیزات پله برقی‌ها از خارج از کشور حتی قبل از افزایش قیمت‌ها انجام شده و باید با توجه به شرایط گارانتی آن باید هر چه سریع‌تر نسبت به نصب و راه‌اندازی آن‌ها اقدام شود.
انتهای پیام

captcha