پیشنهاد صدور روادید الکترونیکی عتبات عالیات در همه ایام سال
کد خبر: 3762786
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
محمدی مطرح کرد:

پیشنهاد صدور روادید الکترونیکی عتبات عالیات در همه ایام سال

گروه جامعه ــ رئیس سازمان حج و زیارت پیشنهاد کرد که در همه ایام سال برای تسهیل امور زائران عتبات عالیات، روادید الکترونیکی صادر شود.

پیشنهاد صدور روادید الکترونیکی عتبات عالیات در همه ایام سالبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حج و زیارت؛ حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت با هیئتی از سفارت عراق متشکل از نماینده ویژه وزارت خارجه عراق برای امور اربعین، کاردار سفارت عراق در ایران و جمعی از اعضای کنسولی این سفارتخانه دیدار کرد.

در این دیدار صمیمانه طرفین بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در خصوص تردد زائران تأکید کردند و راه‌های گسترش همکاری‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار دوستانه ضمن تقدیر از زحمات سفارت و دفاتر کنسولی عراق درصدور ویزای اربعین حسینی گفت: زمانی که کار و تلاش رنگ و بوی معنوی به خود می‌گیرد و با یک نوع عشق همراه می‌شود، با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و نمونه بارز این موضوع را در ایام اربعین در خدمت‌گذاری به زائران شاهد بوده ایم. امسال در ایام اربعین حسینی بیش از دو میلیون نفر در یک مقطع کوتاه از ایران عازم عتبات عالیات شدند که قطعاً فراهم‌کردن مقدمات اعزام این جمعیتِ بیش از دو میلیون نفری کاری بسیار سنگین بود و زحمات همه دست‌اندرکاران به ویژه سفارت، کنسولگری‌ها و هیئت‌های کنسولی موقت و عملکرد شبانه روزی آنان نشان‌دهنده زحمات والای عزیزان و صرف انرژی در این مسیر بوده است.

به گفته محمدی، امسال با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و همت دست اندرکاران ذی‌ربط، تمامی برنامه‌ها جدی‌تر، روان‌تر، سریع‌تر و آرام‌تر از سال‌های قبل انجام گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت به حرکت شورانگیز زایران در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این حرکت زیبا هرساله گسترده‌تر می شود که به همین سبب باید از تجارب گذشته برای هموارتر شدن ارایه خدمات به زایران در آینده استفاده کنیم، به طور قطع باید به گسترده‌ترشدن جمعیت زائران در سال‌های آینده دقت کنیم و با کمک یکدیگر اشکالات موجود را برطرف نماییم.

وی در ادامه به عملکرد سازمان حج و زیارت اشاره کرد و گفت: سازمان به عنوان متولی اعزام زائر به عتبات عالیات و حج، تلاش دارد که کار را برای مردم روان کند و قطعاً شما نیز همین گام را برمی‌دارید.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین گفت: برای تسهیل امور زائران، صدور روادید الکترونیکی یکی از راهکارهای مهم است، صدور روادید الکرونیکی موجب تسهیل عزیمت زایران عتبات عالیات می‌شود و نمود این مهم نیز در ایام پرتردد به ویژه اربعین حسینی اثرگذار است؛ البته این موضوع باید توسط دست‌اندرکاران ذی‌ربط و وزارت خارجه عراق نیز بررسی شود.

انتهای پیام

captcha