مشکلات امروز جامعه ناشی از بی‌توجهی به نماز است
کد خبر: 3762804
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

مشکلات امروز جامعه ناشی از بی‌توجهی به نماز است

گروه معارف - رئیس ستاد اقامه نماز کشور مشکلات امروز جامعه را ناشی از بی‌توجهی به نماز دانست و نقش موثر طلاب را یادآور شد.

ور

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور صبح امروز در همایش طلیعه حضور اظهار کرد: خداوند هر چیزی را آفریده در جایگاه احسن قرار داده و مشکل این است که علم ما در این  زمینه ناقص است. 
وی اهمیت و جایگاه زن در اسلام را یادآور شد و افزود: زن و مرد در کمالات همانند یکدیگرند همان طور که در قرآن آمده خدمت زن به شوهر جهاد است و خدمت مرد به زن مثل جهاد عنوان شده است.
حجت‌الاسلام قرائتی تحصیل طلاب را با ارزش دانست و ادامه داد: طلاب خواهر در کنار تحصیل باید به ازدواج و همسرداری نیز توجه ویژه داشته باشند و تحصیل مانع ازدواج آنان نشود.
این مفسر شهیر قرآن توجه بیشتر به نماز و قرآن را برای طلاب خواستار شد و تصریح کرد: طلاب در تحصیل نباید مغرور شوند و شما طلبه‌ها که به عنوان مبلغ دین فعالیت دارید، باید حتما نسبت به تصحیح قرائت نماز اقدام کرده و همچنین در زندگی روزمره خود تمام شئونات اسلامی را رعایت کنید.
وی مشکلات امروز جامعه را ناشی از بی اعتنایی و عدم توجه به نماز عنوان کرد و گفت: نماز ذکر است، قرآن ذکر است و بدون نماز زندگی ننگ است و طلاب باید در کنار تحصیل به برنامه های جنبی که در زندگی موثر است، توجه داشته باشند.
حجت‌‌الاسلام قرائتی تفسیر نمونه را به عنوان بهترین تفسیر برای فهم قرآن در زمان اکنون برشمرد و بیان کرد: آشنایی با راه دین ارزشمند است و طلاب باید تلاش کنند و خود را برتر از دیگران ندانند.
رییس ستاد اقامه نماز کشور در پایان این مراسم تصریح کرد: در دروس، برنامه ها و کلاس های اخلاق حوزه علمیه خواهران باید بازنگری صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha