راز این حمایت ها از تحریم چیست؟!
کد خبر: 3762811
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

راز این حمایت ها از تحریم چیست؟!

پس از خروج یکجانبه امریکای ترامپ از برجام و آغاز تحریم های جدید،شبکه های تلویزیونی خارج نشین حمایت همه جانبه ای را از این اقدام به راه انداخته اند.

به گزارش ایکنا، جهان اقتصاد نوشت: شبکه های تلویزیونی نظیر منوتو و ایران اینترنشنال در این خصوص گوی رقابت را از سایر شبکه ربوده و با دعوت از افراد مختلفی به اسم کارشناس، در صدد مشروعیت بخشیدن به این اقدام دولت ترامپ می باشند.

کارشناسانی که بغض و کینه نسبت ایران و ایرانی از صحبت هایشان می بارد و هر چه دارند برای حمایت از این تحریم های غیرعادلانه و ناجوانمردانه به میدان می آورند.

اما چرا این شبکه ها اینگونه از تحریم ها دفاع کرده و با حمایت هایشان، عرصه را بیش از پیش بر مردم ایران تنگ میکنند؟

اخیرا روزنامه گاردین در یک افشاگری، پرده از اهدای ۲۵۰ میلیون دلار توسط عربستان سعودی به شبکه ضد ایرانی ایران اینترنشنال برداشته است.

در گزارش دیگری، یک روزنامه نگار ایرانی مقیم خارج از کشور، با بررسی گزارشات مالی شبکه دیگر ضد ایرانی بنام منوتو،سلسله توییت هایی منتشر نموده که حاکی از ۹۵ میلیون دلار هزینه در این شبکه و فقط ۳ میلیون دلار درآمد می باشد یعنی ضرری در حدود ۹۷ درصد.

اولین پرسشی که مطرح میشود آنست که کدام سرمایه گزاری حاضر است در موردی با این درصد از ضرر فعالیت نماید؟

پاسخ اینست؛ هیچ سرمایه گزاری حاضر به تحمل چنین ضرری نیست مگر دولتی بیگانه و معاند.

سوال دوم در رابطه با شبکه ایران اینترنشنال مطرح می شود که دستمزدهای نجومی تا سه برابر سایر شبکه ها به کادر خود پرداخت میکند؛ علت این پرداخت ها چیست؟!

پاسخ به هزینه ۲۵۰ میلیون دلاری سعودی ها در این شبکه بر میگردد.

عربستان با چنین هزینه ای و با کمک عناصری که دلبستگی به این آب و خاک ندارند، قصد ایجاد ناامنی و فروپاشی اقتصادی ایران را دارد و چه بهانه ای بهتر از تحریم های جدید و ناجوانمردانه ترامپ.

حالا کارکنان شبکه های تلویزیونی پیش گفته به عنوان پیاده نظام سعودی ها و ترامپ، نقش جاده صاف کن برای نابودی ایرانیان و فروپاشی اقتصادی کشور را ایفا کرده و با افتخار از چنین تحریم هایی دفاع می کنند.

وقتی در برنامه خبری این شبکه ها مطرح میشود که تحریم هواپیماهای ایران ایر،جان مردم را بخطر می اندازد و مثلا کارشناس آنها،در جواب می گوید که کشته شدن چند صد نفر موضوع مهمی نیست و تازه از ترامپ انتقاد میکند که تحریم ها را برای دارو و سایر اقلام بشردوستانه نیز گسترش دهد!!! ، واقعا از این همه رذالت هر انسان منصفی انگشت حیرت به دهان می گیرد.

واقعا مشتی پول ارزش این را دارد که کسی پشت به هموطنان خود کرده و برای نابودی کشورش در خدمت بیگانه قرار بگیرد؟

البته تاریخ نام افرادی را که در سختی و تحریم پشت به ملت خود کرده و از از رنج و مرارتی که هموطنانش می برند لبخند رضایت بزند ثبت کرده و داغ ننگ تا ابد بر پیشانیش خواهد بود.

در خاتمه ذکر این بیت از شیخ اجل سعدی شیرازی بی مناسبت نیست:

تو کز محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامت نهند آدمی

سیدرضا نوحی-کارشناس اقتصادی

 

captcha