تفسیر «اسراء» در دارالقرآن ریحانةالنبی(س)
کد خبر: 3762817
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

تفسیر «اسراء» در دارالقرآن ریحانةالنبی(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ دارالقرآن ریحانة‌النبی(س) فرهنگ‌سرای کار و تعاون، عصر امروز، 20 آبان‌ماه جلسه شرح و تفسیر سوره مبارکه «اسراء» برگزار می‌‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه شرح و تفسیر سوره «اسراء» به‌منظور ترویج مراجعه و بهره‌برداری از متون دینی در زندگی روزمره با حضور سعیده‌سادات باقری، مدرس علوم قرآنی ویژه بانوان، 20 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 18 در دارالقرآن ریحانة‌النبی(س) فرهنگ‌سرای کار و تعاون برگزار می‌شود.

سوره اِسراء یا سبحان، هفدهمین سوره قرآن و سوره‌ای مکی است. این سوره را به این مناسبت که آیه نخست آن از سفر شبانه پیامبر(ص) از مسجدالحرام به بیت‌المقدس سخن می‌گوید، اسراء(سفر شبانه) نامیده‌اند؛ همچنین چون بخش زیادی از آن درباره بنی‌اسرائیل است، بنی‌اسرائیل نیز نامیده می‌شود.

سوره اِسراء، ۱۱۱ آیه دارد و از لحاظ حجم، از سوره‌های مئون و متوسط قرآن است. در این سوره از موضوعاتی چون توحید، معاد، نفی شرک، معراج پیامبر(ص)، دلایل نبوت، اعجاز قرآن، نیکی به پدر و مادر، تأثیر گناه بر باورهای انسان و بنی‌اسرائیل سخن به میان آمده است.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند به نشانی: بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک 76، فرهنگ‌سرای کار و تعاون مراجعه کنند.

ملیحه میرزایی
انتهای پیام

captcha