همایش یاوران وقف در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 3762831
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

همایش یاوران وقف در زاهدان برگزار شد

گروه اجتماعی - همایش یاوران وقف امروز، ۲۰ آبان‌ماه با حضور جمعی از مسئولان و واقفان شیعه و سنی در زاهدان برگزار شد.

همایش یاوران وقف در زاهدان برگزار شد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، همایش یاوران وقف امروز، 20 آبان‌ماه با حضور جمعی از مسئولان و واقفان شیعه و سنی در زاهدان برگزار شد.
حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این همایش بیان کرد: خداوند در آیه 95 سوره مبارکه نساء می‌فرماید «لَا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ» هرگز مؤمنانی که بدون عذر از جهاد بازنشستند با آنان که به مال و جان در راه خدا جهاد کنند یکسان نخواهند بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: در این آیه، جهاد مالی در کنار جهاد نفس و حتی در اولویت قرار گرفته است؛ کسانی که با مال و جان خود در راه خدا مجاهدت می‌کنند؛ این نشان‌دهنده اهمیت جهاد با مال است.
وی اظهار کرد: دومین نکته‌ای که از این آیه استخراج می‌شود، این است که خداوند برای مجاهدین ارزش قائل شده است؛ بنابراین ما هم باید در حد توان خود، مقام کسانی را که با مال و جان خود فی سبیل الله مجاهدت می‌کنند، ارج بگذاریم.
مؤمنی‌مقدم افزود: وقف مصداق کامل انفاق است؛ اگر بخواهیم به اوج انفاق برسیم، باید واقف باشیم؛ تنها وقف است که نام انسان را ماندگار می‌کند و در احادیث آمده است که با وقف که مصداق صدقه جاریه است، حتی پس از مرگ هم پرونده اعمال گشوده است و ثواب به پای واقف نوشته می‌شود.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان نیز در این همایش بیان کرد: وقف یک ریشه عمیق اعتقادی دارد و تنها زمانی به سراغ وقف می‌رویم که آن اعتقاد قوی و نگاه وسیع در انسان ایجاد شده باشد.
امام جمعه زاهدان افزود: وقف مانند خمس و زکات واجب نیست، بلکه اختیاری است و عشق، ایثار، شیدایی و بینش عمیق می‌خواهد تا انسان وقف کند. وقف یک امانتی است که نزد خداوند محفوظ می‌ماند.
در پایان این همایش، از جمعی از یاوران وقف سیستان و بلوچستان با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

انتهای پیام

captcha