اجرای طرح اهدای کتاب به کتابخانه در سمنان
کد خبر: 3762836
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

اجرای طرح اهدای کتاب به کتابخانه در سمنان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از اجرای طرح اهدای کتاب به کتابخانه در استان خبر داد و گفت: این طرح برای جمع‌آوری کتاب‌های مازاد و کمک به رفع نیاز کتابخانه‌ها از جمله کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان انجام خواهد شد.

اجرای طرح اهدای کتاب به کتابخانه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، نورعلی سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان امروز، 20 آبان‌ماه در دیدار با آیت‌الله شاهچراغی، نماینده ولی‌ فقیه در استان از اجرای طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های استان از ۲۲ آبان تا ۲۲ بهمن‌ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: این طرح برای جمع‌آوری کتاب‌های مازاد و کمک به رفع نیاز کتابخانه‌ها از جمله کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان انجام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته مشارکت مردم در این طرح چشمگیر بود گفت:  بیش از ۷۰ درصد کتابهای اهدایی قابل استفاده بودند.

وی ادامه داد: افتتاح کتابخانه روستای نام نیک در میامی از برنامه‌های هفته کتاب است که در حال حاضر ۷۱ کتابخانه عمومی شامل ۴۷ کتابخانه شهری و ۲۴ کتابخانه روستایی در استان سمنان مشغول خدمت رسانی هستند.

سماکوش با بیان اینکه بیشترین مخاطب را کتابهای ادبیات، دین و علوم اجتماعی دارند گفت: دانش آموزان کنکوری بالاترین درصد مراجعه را به کتابخانه ها دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به برنامه ریزی برای 400 برنامه فرهنگی دراستان سمنان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی یاداور شد: در هفته کتاب امسال اولین همایش بزرگ مولفان دستگاه‌های اجرایی، مراسم تجلیل از کتابداران، تجلیل از 367 برگزیده کتابخانه ای هشتمین جشنواره رضوی، عضویت سراسری و رایگان در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان، نقد و رونمایی کتاب، نشست کتاب‌خوان و اجرای طرح جمع آوری کتاب‌های اهدایی از شهروندان و دستگا‌ههای اجرایی استان برگزار می‌شود.

در ادامه آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نیزدر این دیداربا اشاره به اینکه باید برای جذب مخاطبان به کتابخانه‌ها جاذبه ایجاد شود ادامه داد:  مقام معظم رهبری  یک الگوی بی‌نظیر برای مردم ایران در مطالعه کتاب هستند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی باید برنامه‌های فرهنگی بیشتری را برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار کند یاداور شد: برگزاری برنامه‌‎های فرهنگی موجب جذب مخاطبان به محیط فرهنگی کتابخانه ها می‌شود.

به گفته وی؛ کتابخانه‌ها گنجینه‌های با ارزش  هستند که باید برای حفظ نوشته‌های مکتوب و انتقال آن به نسل آینده تلاش شود.

امام جمعه سمنان گام برداشتن برای ترویج فرهنگ مطالعه را توفیق و سعادت دانست و به فعالیت‌ شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: کتاب هیچ جایگزینی ندارد.

انتهای پیام

captcha