آموزش ۴۵ قرآن‌آموز در خانه قرآن «آیت‌الله دوزدوزانی» تبریز
کد خبر: 3762847
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

آموزش ۴۵ قرآن‌آموز در خانه قرآن «آیت‌الله دوزدوزانی» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن آیت‌الله دوزدوزانی تبریز با بیان اینکه ۴۵ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روان خوانی از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 45 قرآن آموز در خانه قرآن «آیت‌الله دوزدوزانی» تبریز

ناهید خدنگ، مدیر خانه قرآن آیت‌الله دوزدوزانی تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 45 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روان خوانی از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی افزود: قرآن، کتاب زندگی است. اساسی ترین هدف قرآن، تأسیس امّت یا همان جامعه ممتازی است که رسالت اسلام را عملی سازد و در آن، انسان‌ها، زندگی شان را بر پایه عقیده (توحید، نبوّت و معاد)، شریعت (احکام عملی) و ارزش های والای اسلام (اخلاق اسلامی) پایه ریزی نمایند و نسل هایشان را بر اساس هدایت قرآن، تربیت کنند.
وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه های سنّی بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
خدنگ، از راهکاری‌های یادگیری بهینه روخوانی قرآن گفت و ادامه داد: برای یادگیری و قرائت صحیح قرآن کریم ابتدا باید کلمات و حروف زبان عربی و رسم‌الخط و علائم قرآن را به‌درستی شناخت و از راه‌های مختلف، روخوانی قرآن را فراگرفت.
مدیر خانه قرآن شهری آیت‌الله دوزدوزانی، ضمن بازگونمودن علل مشکلات در روخوانی قرآن یادآور شد: کسی که در روخوانی قرآن مشکل دارد علتش تلاش و تمرین نکردن و کناره‌گیری از قرآن و ترک یادگیری قواعد روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است.
وی آموزش قرآن را مرتبط با روح و جان متعلم دانست و تاکید کرد: آموزش قرآن به جهت طبیعت خاص خود که با روح و جان متعلم سروکار دارد، قرار است آموزشی باشد که قرآن را محبوب و معشوق قرآن آموز نماید و هر شیوه آموزشی که این دوستی و محبت را بهم زند و قرآن آموز را بیزار سازد، البته مطلوب نخواهد بود.

انتهای پیام

captcha