نگاهی به فعالیت‌های مهد قرآن و عترت شهرستان خوی
کد خبر: 3762850
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

نگاهی به فعالیت‌های مهد قرآن و عترت شهرستان خوی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مهد قرآن و عترت خوی علاوه بر برپایی جلسات قرآن در شهر خوی به برگزاری جلسات قرآنی، معارفی و فرهنگی در سطح استان آذربایجان غربی اهتمام دارد.

به گزارش ایکنا؛ طی سه ماه اخیر در مهد قرآن و عترت شهرستان خوی، تاکنون جلسات قرآن متعددی برگزار شده است از جمله چندین محفل انس با قرآن که طی برنامه‌ریزی‌ها در بهمن ماه امسال نیز شاهد این محافل و جلسات در بقاع متبرکه خواهیم بود.

تأسیس پنج کانون قرآن شهری و دو کانون قرآن روستایی، برگزاری دوره تربیت مربی کودک ویژه مربیان مراکز پیش‌دبستانی و دبستان در قالب آموزش ضمن خدمت در شهریورماه، آموزش تولی و تبری به دانش‌آموزان در قالب ویژه‌برنامه‌های استکبارستیزی در ‌13 آبان‌ماه از جمله فعالیت‌های این مرکز بوده است.

مسئولان این موسسه برای پیش بردن فعالیت‌های قرآنی با علما و بزرگان نیز دیدار می‌کنند تا از رهنمودها و حمایت‌های این افراد استفاده کنند. به طور مثال در دو نوبت با تولیت آستان قدس رضوی طی ماه‌های گذشته دیدار کردند و قول همکاری آستان را برای برگزاری فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی گرفتند. نتیجه این دیدارها ثبت موسسه مهد قرآن شهرستان خوی به عنوان یکی از موسسات همکار با آستان قدس رضوی شد.

همچنین، دیدار و مکاتبه با آیت‌الله قریشی، نماینده ولی فقیه در استان در سه نوبت سبب شد تا ایشان از فعالیت‌های مرکز حمایت کند و بنا شده تا فعالیت‌هایی که در شهرستان‌ها برگزار می‌‌شوند در سطح استان نیز پررنگ‌تر شوند.

کلاس‌های فهم زبان قرآن، کلاس تدبر در جزء سی ویژه بانوان با مربیگری «فرج‌زاده»، جلسات تفسیر تخصصی ویژه طلاب و دانشجویان علوم قرآن با حضور «علی رضایی» و همچنین، کلاس‌های آموزش جامع قرآن ویژه بانوان در همه رشته‌ها در یک دوره فشرده از کتاب «سیدمهدی سیف» در این مرکز قرآنی در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد فیضی»، مدیرعامل مهد قرآن و عترت شهرستان خوی در این‌باره افزود: طی رایزنی‌هایی موفق شدیم تا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معضل نبود بیمه فعالان قرآنی در موسسه را برطرف کنیم.

فیضی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای‌ با چند ارگان از جمله اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی برای برگزاری دوره‌های متنوع قرآنی ویژه اعضاء تشکل و مدارس استان بستیم که این فعالیت، کار کلیشه‌ای و به روال گذشته نیست و فعالیت‌های دیگری مانند هیئت‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی، اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار، برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی و دوره تخصصی تربیت معلم قرآن و عترت با حضور محمد وظیفه‌شعاع، مدیر موسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی از جمله این برنامه‌ها است که از هشتم آذرماه، آغاز می‌شود.

برنامه‌هایی نظیر ختم قرآن و مسابقات دانشجویی نیز ویژه دهه وحدت در این موسسه برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود، این مؤسسه از سال 77 به عنوان یکی از شعب مهد قرآن کشوری در استان آذربایجان غربی، شهرستان خوی، خیابان امام، کوچه جلالی آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام

captcha