ارائه ۲۵۰ بسته «مهر تحصیلی» به دانش‌آموزان نیازمند آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3762868
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
طی سال‌جاری صورت گرفت؛

ارائه ۲۵۰ بسته «مهر تحصیلی» به دانش‌آموزان نیازمند آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه اظهار کرد: امسال شاخص‌ترین اقدام در راستای اجرای نیات واقفان ارومیه، ارائه ۲۵۰ بسته مهر تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند، با همکاری آموزش و پرورش بود و ارزش هر پک ۲۰۰ هزار تومان بود.

ارائه ۲۵۰ پک مهر تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی بابایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه صبح امروز، ۲۰ آبان‌ماه در نشست خبری به‌مناسبت دهه وقف، بابیان اینکه وقف یک سنت حسنه اسلامی است، افزود: وقف، یک جریان اصیل و مخلصانه است که در جویبار تمدن اسلامی جریان دارد و با وجود اینکه سالها از پایه‌گذاری آن ‌می‌گذرد، همچنان پابرجاست.
وی ادامه‌داد: اثرات وقف به دو صورت کارکرد اقتصادی و اجتماعی به جامعه بازمی‌گردد که در حوزه اجتماعی می‌توان به فقرزدایی، توسعه علم و دانش، درمان بیماران و توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و در حوزه اقتصادی نیز کاهش اختلاف طبقاتی و گسترش مشارکت عمومی مدنظر بوده که عامل توزیع ثروت در جامعه است.
بابایی با اشاره به اینکه رسالت اداره اوقاف این است که احیا و کشف موقوفات را انجام داده و از آنها صیانت کند، خاطرنشان کرد: وظیفه عمران و آبادانی موقوفات نیز بر عهده اداره اوقاف بوده و درحال حاضر شهرستان ارومیه دارای ۱۲۴۳ موقوفه متصرفه بوده که ۲۴۸ مورد منفعتی و ۹۹۵ موقوفه انتفاعی است و همچنین ۱۹ موقوفه غیرمتصرفه است که تولیت آن را واقف به کس دیگری واگذار کرده و همچنین تمامی متصرفه‌ها، رقبه دارند و درحال‌حاضر ۳۷۸۲ رقبه در شهرستان ارومیه وجود دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه یادآور شد: اداره اوقاف ارومیه، یکی از شاخص‌ترین ادارات اوقاف استان بوده و در ۴ حوزه فعالیت دارد که یکی از آنها، حوزه حقوقی و ثبتی بوده که شامل دو بخش بوده و در راستای ثبت سند، امسال سند ۳ روستا اخذ شده که شامل روستاهای بهلول آباد، جنب نیروگاه قاضی موقوفه نجف‌قلی‌خان یاور و امام‌کندی است و ۲ روستای ماکوکندی و رحیم آباد نیز مراحل پایانی را طی می‌کند و ۱۲ روستا نیز برای نقشه‌برداری و اخذ سند در دست اقدام است که تا پایان سال، نقشه‌ها آماده خواهد شد.
وی اظهار کرد: طی سال جاری ۷۱ سند تک برگی صادر شده و طی تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن، ۷۰۰ سند نیز صادر خواهد شد و در حوزه حقوقی نیز امسال ۳۰ رای برله موقوفه تبدیل شده و مهمترین آن مربوط به موقوفه به ارزش ۳۲ میلیارد تومان است که اقدامات لازم در راستای آن صورت گرفته و ۱۰ پرونده اجرا شده که ۲ میلیارد ریال اخذ شده است.
بابایی گفت: در حوزه اجارات نیز طی سال‌جاری، برای ۲۰ رقبه برای نخستین بار سند اجاره اخذ شده و اکثرا مربوط به روستای قلعه اسماعیل‌آقا است و همچنین ۲۵۲ مورد از اجارات منقضی شده، تمدید شده است، در بخش بهره‌وری، سرمایه‌گذاری و عمران موقوفات نیز ۳ قطعه زمین در خیابان البرز به صورت مسکونی و تجاری، ساختمان احداث خواهد شد و ۱۶۳۵ مترمربع در بخش عمرانی که صرفا عرصه و اعیان هستند بازسازی شده‌اند که مربوط به موقوفه علی‌نقی‌خان، موقوفه خیابان سرداران و بازارباش است.
وی بیان کرد: در بخش فعالیت‌های عمرانی، تکمیل سرویس بهداشتی امامزاده غریب‌حسن نیز این اقدام پیشرفت ۸۰ درصدی داشته و با اعتبار ۱۵۰ میلیون‌تومان انجام شده و گنبد امامزاده محمدابراهیم نیز با همکاری میراث فرهنگی در حال اجراست که این مورد نیز پیشرفت ۸۵ درصدی داشته و اعتبار آن ۶۵ میلیون‌تومان بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه ادامه‌داد: اداره اوقاف ارومیه، اولین اداره در تکمیل اطلاعات موقوفات بوده که به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده و در حوزه فرهنگی نیز طرح‌های آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی، طرح مهر، سوگواره یاس نبوی، برگزار گردید.
وی تصریح کرد: امسال شاخص‌ترین اقدام در راستای اجرای نیات واقفان ارومیه، ارائه ۲۵۰ پک مهر تحصیلی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، با همکاری آموزش و پرورش بود و ارزش هر پک ۲۰۰ هزار تومان بود و همچنین از محل اجرای نیات، در قسمت بصیرت عاشورایی، بیش از ۱۵۰ میلیون‌تومان هزینه گردید و برای کمک به طلاب و حوزه‌های علمیه نیز ۹ میلیون تومان هزینه شده و همچنین دو موقوفه در این راستا وجود دارد.
انتهای پیام

captcha