ثبت وقف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در شهرستان لامرد
کد خبر: 3762892
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
در ایام دهه وقف صورت گرفت؛

ثبت وقف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در شهرستان لامرد

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لامرد از ثبت یک وقف جدید باارزش یک میلیارد تومان و ۲۰۰ میلیون تومان در این شهرستان همزمان با دهه وقف خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، عباس توانا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لامرد امروز، 20 آبان‌ماه گفت: اصلی‌ترین وقف امسال لامرد در دهه وقف امسال رقم خورد و اعیان ساختمان سه‌طبقه تجاری و مسکونی واقع در بلوار 15 خرداد شهر لامرد به‌عنوان وقف به ثبت رسید.
وی افزود: واقفان خیراندیش مهدی و محسن صفری‌زاده که برادر هستند و پدر آن‌ها نیز یکی از خیران مسجدساز بود؛ این وقف را که ارزش ریالی آن بالای یک میلیارد تومان است به ثبت رساندند.
توانا در مورد نیات واقفان گفت: 50 درصد عواید حاصله از طبقه همکف تجاری و دوم مسکونی، صرف هزینه‌های جاری و عمرانی مسجد و حسینیه امام حسین (ع) شهرک لامرد و مسجد و حسینیه صفری‌ها در محله حسین‌آباد لامرد می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لامرد ادامه داد: 50 درصد باقیمانده نیز وقف بر خیرات و مبرات مطلقه و عام است که تحت نظارت واقفان به مصرف می‌رسد.
وی بیان كرد: عرصه و زمین این محل متعلق به موقوفه آب‌انبار حاج محمد و حاج مصطفی دهقان بود که در سال 94 و طی صورت‌جلسه‌ای برای سرمایه‌گذاری در اختیار واقفان خیراندیش برای احداث ساختمان فوق قرار گرفت.
انتهای پیام

captcha