اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن از برنامه‌های محوری آموزش و پرورش است
کد خبر: 3762905
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن از برنامه‌های محوری آموزش و پرورش است

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون پرورشی و فرهنگی کردستان گفت: اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم یکی از برنامه‌های محوری قرآنی در سال تحصیلی جاری است.

اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن از برنامه‌های محوری آموزش و پرور ش  است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان صبح امروز، 20 آبان‌ماه در نشست کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم که با حضور ادارات عضو در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد؛ با تبریک ماه مبارک ربیع‌الاول اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی قرآن، کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم با مسئولیت آموزش و پرورش تشکیل و برنامه‌های مصوب در این کمیسیون به مدارس ابلاغ می‌شود.
وی بر برگزاری ماهانه جلسات و پیگیری نتایج مصوبات تاکید کرد و افزود: باید برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های این کمیسیون از ظرفیت و پتانسیل نهادهای چون ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، تلبیغات اسلامی استفاده کرد.
نریمانی به برنامه‌های قابل اجرا در آموزش و پرورش در حوزه قرآن پرداخت و بیان کرد: حفظ جزء 30 قرآن کریم یکی از برنامه‌های مهم است که با هدف نهادینه سازی و توسعه و تعمیق آموزش عمومی قرآن و مأنوس شدن دانش آموزان با قرآن کریم اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه برای اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن از مکانیسم های تشویقی استفاده خواهد شد؛ عنوان کرد: همه دانش آموزان و همکاران فرهنگی می توانند در این طرح شرکت کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان آموزش و توانمندسازی معلمین دوره ابتدایی با حضور اساتید قرآنی را یکی دیگر از برنامه های آموزش و پرروش استان در راستای آموزش عمومی قرآن اعلام و بیان کرد: همه معلمان دوره ابتدایی در این دوره آموزشی شرکت خواهند کرد.
یادآور می شود؛ در ادامه هریک از اعضای کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم نیز به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود در خصوص آموزش عمومی قرآن کریم در مدارس پرادختند.
انتهای پیام

captcha