نياز به وقف بيش از هر زمان ديگری احساس می‌شود
کد خبر: 3762932
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

نياز به وقف بيش از هر زمان ديگری احساس می‌شود

گروه اجتماعی - سرپرست فرمانداری یزد بر لزوم گسترش فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: اكنون نياز به گسترش اين فرهنگ به‌عنوان ميراث حسنه ماندگار بيش از هر زمان ديگری احساس می‌شود.

نياز به وقف بيش از هر زمان ديگری احساس می‌شود

به گزارش ایکنا از یزد، عباس حیدری، سرپرست فرمانداری يزد صبح امروز، 20 آبان در معيت معاونين سياسي، امنيتي و اجتماعي و هماهنگي امور عمرانی با كاركنان و بازنشستگان اداره اوقاف و امور خيريه استان ديدار كرد.
وی در اين نشست صميمي كه به مناسبت دهه وقف انجام شد اظهار کرد: تعامل و ارتباط با پيشكسوتان به‌ واسطه لزوم انتقال تجربيات به نسل جوان، بايد همواره استمرار داشته باشد.
سرپرست فرمانداری يزد با قدرداني از خدمات سی‌ ساله كاركنان اداره اوقاف و امور خيريه استان گفت: منافع وقف فراگير و همگاني است و تلاش و كوشش خدمتگزاران اين عرصه در نزد مردم از جايگاه والايی برخوردار است.
وي با اشاره به اينكه نيت و عمل واقفان عموماً براي كل جامعه است افزود: انتظار می‌رود همتي مضاعف برای احصا مشكلات اين حوزه به وجود آيد و ضمن آسیب‌شناسی و شناخت دقيق، تصميمات اصولي براي رفع اين موانع اتخاذ شود.
ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه نكته ديگری بود كه حيدری مورد خطاب قرار داد و گفت: سنت حسنه وقف به دليل پايش کاستی‌های جامعه انجام می‌گیرد و اكنون نياز به گسترش اين فرهنگ به‌عنوان ميراث حسنه ماندگار بيش از هر زمان ديگري احساس می‌شود.
اين مقام مسئول با اعلام آگاهي از وضعيت و مشكلات اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان تصریح کرد: رسيدگي به امور موقوفات نيازمند هزينه است و تلاش می‌شود با افزايش اعتبارات بخشي از مشكلات اين حوزه مرتفع شود.

انتهای پیام

captcha