برگزاری همایش یادمان علامه طباطبائی با موضع تشیع و مختصات فرهنگ شیعی
کد خبر: 3762935
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
فردا؛

برگزاری همایش یادمان علامه طباطبائی با موضع تشیع و مختصات فرهنگ شیعی

گروه اندیشه ــ این همایش با محوریت تشیع و مختصات فرهنگ شیعی، علوم انسانی- اسلامی، عرفان علامه طباطبائی، ۲۱ آبان ماه در تالار اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، با توجه به نام‌گذاری هفته بزرگداشت علامه طباطبائی از ۱۹ تا ۲۴ آبان در دانشگاه مزین به نام این فیلسوف معاصر، این همایش باهدف بررسی افکار و اندیشه‌ها واکاوی اثر ارزشمند ایشان در کتاب «شیعه در اسلام» با برگزاری ۴ نشست تخصصی و با حضور استادان و صاحب‌نظران فلسفه و الهیات در حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد. در این همایش، محوریت تشیع و مختصات فرهنگ شیعی، علوم انسانی- اسلامی، عرفان علامه طباطبائی، بررسی نقش این فیلسوف در تحول دانش الهیات، اصول و مبانی تشیع در دیدگاه این عالم دینی دنبال خواهد شد.

در طی این همایش نشست‌ها و سخنرانی‌هایی با موضوعات نقش علامه طباطبائی در تحول دانش الهیات، اصول و مبانی تشیع در دیدگاه علامه طباطبائی، علوم انسانی؛ بایستگی و بایسته‌های آن، شیعه فرهنگی، فرهنگ تشیع در نگاه علامه طباطبائی، آموزه‌های تشیع امامی از دیدگاه علامه طباطبائی، عرفان علامه طباطبائی و نیز شخصیت حکمی- فلسفی علامه طباطبائی ایراد خواهد شد.

رونمایی از پروژه دیجیتال پروفایل آثار و اندیشه‌های علامه طباطبائی و پروفایل مخطوطات حکمی عالم اسلام و همچنین پخش مستند زندگی علامه طباطبائی از برنامه‌های جنبی این همایش خواهد بود.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه این همایش با سخنرانی آیت‌الله محقق داماد و مراسم اختتامیه با سخنرانی غلامرضا ابراهیمی دینانی از شاگردان این عالم برجسته برگزار خواهد شد. ساعت شروع به کار همایش از ۸:۳۰ تا ۱۷ در محل تالار اجتماعات کتابخانه مرکزی پردیس مرکزی دانشگاه خواهد بود.
انتهای پیام
captcha