لزوم سرمایه‌گذاری فکری برای هدایت دانش‌آموزان
کد خبر: 3762940
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
حجت‌الاسلام رضوی‌راد مطرح کرد؛

لزوم سرمایه‌گذاری فکری برای هدایت دانش‌آموزان

گروه اجتماعی - مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه برای هدایت دانش‌آموزان باید سرمایه‌گذاری فکری شود، افزود: نسلی که معلمان در اختیار دارند در آینده کشور را به اعتلا و سربلندی خواهند رساند.

برای هدایت دانش‌آموزان باید سرمایه‌گذاری فکری شود/ خانواده؛ مهم‌ترین رکن جامعه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز، 20 آبان در همایش استانی اعضای کمیته‌های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی، که در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) اراک برگزار شد گفت: امروز شاهد ارتباط خوب بسیج با آموزش و پرورش هستیم. بسیج دانش‌اموزی در جهت مسائل فرهنگی اعتقادی گام‌های خوبی برداشته است.
وی تصریح کرد: کار فرهنگی و فکری کردن در راستای جهت دادن به باورهای اعتقادی و دینی اقدامی بسیار مهم و تأثیرگذار است. وقتی باور داشته باشیم امروز با آینده‌سازان جامعه که مسئولیت‌های مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی را عهده‌دار خواهند بود سر و کار داریم، باید آنان را برای آینده‌ای پویا تربیت کرد.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان اضافه کرد: دانش‌آموزان از خانواده‌های مختلف در مدارس حضور دارند و تحت تعلیم و تربیت علمی و مذهبی قرار می‌گیرند. آنان مدیران بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و .. هستند، برای هدایت آنان باید سرمایه‌گذاری فکری شود. نسلی که معلمان در اختیار دارند در آینده کشور را به اعتلا و سربلندی خواهند رساند.
حجت‌‌الاسلام رضوی‌راد با طرح این سؤال که آیا آموزش‌های فعلی پاسخگوی این حرکت عظیم هست یا خیر؟ اظهار کرد: بنده قصد ندارم در مقام قضاوت برآمده و اظهار‌نظر کنم اما برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتواند در برابر چالش‌های ایجاد شده توسط دشمنان مقاومت کند. تا زمانی‌که ما روی اعتقادات دینی محکم ایستادگی کنیم جبهه کفر و استکبار دست از نظام ما نمی‌کشد.
وی تأکید کرد: شما معلمان و بسیجیان باید بر محورهای چالشی جوامع استکبار تمرکز کرده و فکری کنید، فرهنگیان بر این موضوع فکر کرده و تلاش مضاعف داشته باشند. قصد نداریم تلاش‌ها را نادیده انگاریم اما با توجه به هجمه دشمن تربیت نسلی مؤمن و انقلابی با معیارهای اسلام و قرآن بسیار ضروری است.
این مقام مسئول در بخش دیگر از سخنان خود خانواده را مهم‌ترین رکن جامعه برشمرد و بر ضرورت توجه به این رکن توصیه کرد و افزود: خانواده مؤثر است اما نظام آموزشی هم بسیار مؤثر است. باید بین خانواده و مدرسه هماهنگی ایجاد شود. مجموعه‌های فرهنگی، ورشی، مذهبی و هنری نیز در تربیت نسلی انقلابی نقش بسیار مهمی دارند. میادین ورزشی ظرفیت بزرگ و جاذبی دارند که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرند. باید دید از این فضا چقدر استفاده کردیم.
حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: علی‌رغم بی‌مهری‌های صورت گرفته نسبت به هیئات مذهبی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در جهت تبلیغ علیه دین و مفاهیم اسلامی، اما در دو ماه محرم و صفر هیئات مذهبی با قوت شکل گرفتند و در میدان حاضر بودند، شرکت بی‌شمار نوجوانان و جوانان در دسته‌جات عزاداری ظرفیت بسیار عظیمی است که اگر درست هدایت شود می‌توان جوانی در تراز انقلاب را تربیت کند. ظرفیت اربعین با توجه به ظرفیت رسانه‌ای که ایجاد می‌شود نیز می‌تواند در آینده بشریت تأثیرگذار باشد.
وی بیان کرد: سن دانش‌اموزی بهترین زمان برای تربیت دینی و شکل‌گیری شخصیت آنان است، دانش‌آموزان امانت در دست معلمان هستند شما با این امانت چطور رفتار کرده و آنان را پرورش می‌دهید؟ دانش‌آموزان در رشد فعالیت‌های فرهنگی کشور تأثیرگذار هستند، بهترین مکان برای فکر کردن در راستای مقابله با چالش‌های دشمن بسیج دانش‌آموزی است.
حجت‌الاسلام رضوی‌راد گفت: مدیران و معلمان آموزش و پرورش باید مباحث را دانسته، توجه کرده و در نهایت به آن عمل کنند. تمامی مفاهیم انقلاب برگرفته از مفاهیم قرآنی است که باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود. باید دید آنان را چقدر در مسیر مبانی اعتقادی، فکری هدایت کرده و باورهای دینی و اعتقادی آنان را افزایش می‌دهید.

برای هدایت دانش‌آموزان باید سرمایه‌گذاری فکری شود/ خانواده؛ مهم‌ترین رکن جامعه
به گزارش ایکنا، محمد‌امین نوری، عضو ستاد طرح شهید بهنام محمدی، در ادامه گفت: بسیجیان رسالت مهمی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد، امروز فعالیت بسیج با زمان جنگ تغییر کرده و بهتر است برنامه‌ها با توجه به نیاز جامعه متحول شود. البته اجرای برنامه‌های آموزش رزمی نیز از برنامه‌های لاینفک بسیج است.
وی برلزوم اضافه کردن ظرفیت‌های مؤثر در این سازمان تأکید کرد و افزود: با اجرای طرح بهنام محمدی قصد داریم نوجوان تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم دانش‌اموز در تراز انقلاب باید دارای 5 ویژگی عالم و اهل فکر، مهذب و دین‌مدار، انقلابی و آگاه، کارامد، مسئولیت‌پذیر و جهادی، بلند همت با نگاه تمدن اسلامی باشد.
نوری ادامه داد: دانش‌آموز باید اهل فکر باشد و بداند علوم کاربردی هستند. آموزش مباحث دینی در مدارس انجام می‌شود، آنان به صورت تئوری با مفاهیم اعتقادی آشنا می‌شوند اما عمل و تمرین بسیار مهم است. پرداختن به یک رکن نمی‌تواند بچه‌ها را دین‌مدار تربیت کند. آموزش و تمرین باید در کنار یکدیگر باشند.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان باید قدم‌‌های بلند برداشته و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند، داشتن قدرت اراده و قدرن نه گفتن بسیار مهم است که در طرح شهید بهنام محمدی به آن پرداخته می‌شود. ما کیفیت را فدای کمیت نکرده و سعی داریم تمام برنامه‌های هدف‌گذاری شده با کیفیت هرچه تمام‌تر اجرا شود. در این طرح دانش‌آموزان انتخاب نمی‌شوند.
نوری جامعه هدف فعلی طرح شهید بهنام محمدی را دانش‌آموزان متوسطه اول خواند و اضافه کرد: هر کسی به انقلابی بودن برچسب سیاسی زده، به دانش‌آموزان خیانت کرده است، چراکه همه می‌دانیم دانش‌آموزان تا سن 15 سالگی قدرت قضاوت ندارند و حداکثر می توانند تحلیل کنند. طبیعی است این فرد نمی‌تواند سیاسی باشد انقلابی بودن با سیاست‌زده بودن متفاوت است.
وی در پایان چیستی طرح شهید بهنام محمدی را توجه به مدرسه، مسجد و خانواده، و 5 ویژگی عنوان شده بیان کرد و گفت: این طرح ابتدا در 110 مدرسه در یک استان، پس از آن در400 مدرسه در یک استان و بعد از در 600 مدرسه در سه استان اجرایی شد. در حال حاضر طرح یاد شده در استان‌های مختلف در حجم‌های کوچک‌تر اجرایی می‌شود.
انتهای پیام

captcha