دریافت سند موقوفه ۲۴۳ میلیارد تومانی پس از ۶۵ سال
کد خبر: 3762941
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
در بیضای فارس صورت گرفت؛

دریافت سند موقوفه ۲۴۳ میلیارد تومانی پس از ۶۵ سال

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیضا از اخذ سند بزرگ‌ترین موقوفه منفعتی فاقد سند کشور به ارزش ۲۴۳ میلیارد تومان بعد از ۶۵ سال خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، اسدالله معید، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیضا امروز، 20 آبان‌ماه با گرامیداشت دهه وقف اظهار كرد: اخذ سند مالکیت موقوفات یکی از فعالیت‌های اصلی اوقاف برای جلوگیری از موقوفه خواری و احقاق حق وقف است.
وی افزود: پس از 65 سال و با پیگیری‌های مجدانه اداره اوقاف بیضا در دهه وقف امسال، سند یکی از بزرگ‌ترین موقوفات شهرستان بیضا اخذ و این موقوفه تثبیت شد.
معید گفت: اخذ سند مالکیت موقوفه حاجیه بی‌بی بی بیگم کوچک به مساحت 202 هکتار تحت پلاک ثبتی ۹۰۸ بیضا از موفقیت‌های این اداره به‌حساب می‌آید که میزان ارزش آن دویست و چهل‌وسه میلیارد تومان است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیضا اضافه کرد: این موقوفه بزرگ‌ترین موقوفه منفعتی کشور است که سند مالکیت آن اخذ می‌شود.
وی در مورد مختصات این موقوفه نیز گفت: کاربری زمین‌های این موقوفه اراضی شالی‌کاری و برنج‌زار، سابقه این وقف بالغ‌بر 150 سال و نیت واقف خیراندیش برگزاری مراسم روضه‌خوانی در ماه‌های محرم و صفر است.
انتهای پیام

captcha