تلاش در جهت احیای وقف/ خوزستان موقوفات مستعدی برای سرمایه‌گذاری دارد
کد خبر: 3762947
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

تلاش در جهت احیای وقف/ خوزستان موقوفات مستعدی برای سرمایه‌گذاری دارد

گروه اجتماعی ـ آیت‌الله موسوی جزایری با بیان اینکه در جهت ترویج دو مقوله احیای موقوفات و احیای وقف تلاش شود تا سنت وقف در بین مردم مهجور نباشد، گفت: همان‌طور که گذشتگان ما به وقف عمل کردند امروز هم نسل جدید باید با این سنت شریف آشنا باشند.

به گزارش ایکنا از خوزستان، مدیرکل و معاونان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز دیدار کردند.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در این دیدار اظهار کرد: سنت وقف سنت دیرپای محمدی(ص) است و اولین عمل کننده به این  سنت امام علی(ع) بوده است.

وی با بیان اینکه در جهت ترویج دو مقوله احیای موقوفات و احیای وقف تلاش شود تا سنت وقف در بین مردم مهجور نباشد، گفت: همان‌طور که گذشتگان ما به وقف عمل کردند امروز هم نسل جدید باید با این سنت شریف آشنا باشند. البته احساس می‌کنم سستی در این عرصه به وجود آمده چراکه وقف به اندازه‌ای که در گذشته متعارف بود اکنون آن‌طور که باید و شاید رواج ندارد.

آیت‌الله موسوی جزایری عنوان کرد: باید کاری کنیم که این سنت دوباره جایگاه خود را پیدا کند و مردم به آن مشتاق شوند و هر کسی برحسب توانش کار خیری را از خود به یادگار بگذارد. براین اساس باید برای ترویج وقف هجوم تبلیغی صورت گیرد تا انگیزه‌ها در مردم زنده شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: در رأس همه این تلاش‌ها اوقاف قرار دارد و پس از آن اهل علم، ائمه جماعت و خطبا باید فعالیت بیشتری داشته باشند تا به ترویج وقف کمک شود. در زمان پهلوی اول و دوم صدمه جدی به فرهنگ وقف وارد شد و منشأ موقوفه‌خواری رؤسای ادارات اوقاف و ثبت بودند اما این مسائل بعد از انقلاب اسلامی به پایان رسید.

وی ادامه داد: انتظار داریم همانگونه که در زمان ریاست پیشین سازمان اوقاف آقای محمدی کارها براساس موازین شرع مقدس پیش می‌رفت اکنون در زمان آقای خاموشی هم چنین باشد.

آیت‌الله موسوی جزایری گفت: ما امامزادگان واجب‌التعظیم و بزرگی در شهرهای استان داریم که از نظر شرایط ظاهری هم بسیار مناسب هستند؛ خوب است که در همه شهرهای استان با حضور مسئولان و امامان جمعه برای شناساندن بیشتر امامزادگان به مردم جلسات شهر به شهر برگزار شود.

همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه 417 امامزاده سنددار در خوزستان وجود دارد‏ گفت: بسیاری از اینها از نظر نسب به امامان معصوم بسیار نزدیک هستند.

وی گفت: در اوقاف خوزستان موقوفات مستعدی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که بناست کلنگ بعضی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری به زودی به زمین زده شود که این موضوع به اشتغال‌زایی کمک شایانی می‌کند؛ موقوفاتی که متناسب با استعدادهای شهرهای استان در زمینه برداشت نمک، کشت گیاهان دارویی، احداث کارخانه روغن صنعتی، باغات و کشاورزی، دام، طیور و آبزیان است.

خاکباز با اشاره به اینکه موقوفات خوبی در سراسر استان شناسایی شده و اقدامات آن در آستانه شروع است، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای اجرای امینانه نیات واقفان اقدام کنیم.

انتهای پیام

captcha