رونمایی از ۷ کتاب آیت‌الله احمد بهشتی/ به کتابخانه‌ها اهمیت دهیم
کد خبر: 3762949
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

رونمایی از ۷ کتاب آیت‌الله احمد بهشتی/ به کتابخانه‌ها اهمیت دهیم

گروه فرهنگی ـ آیین رونمایی از هفت اثر جدید آیت‌الله احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری فارس در شهرستان فسا برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، آیین رونمایی از هفت اثر جدید آیت‌الله احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری فارس همزمان با هفته كتابخوانی با حضور و سخنرانی آیت‌الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه فارس؛ روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس؛ حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیرکل اوقاف فارس؛ حسین امیدی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس؛ سلیمان کرمی، فرماندار ویژه فسا؛ حجت‌الاسلام محمدحسین جمالی‌زاده، امام جمعه فسا و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان در سالن اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد.
آیت‌الله احمد بهشتی در این مراسم با بیان اینکه یقین دارم این لطف سرشار عزیزان و برگزاری برنامه‌های کتاب محور، باعث می‌شود که نسل جدید به برکت همین تشویق‌ها و سپاس‌ها در راه علم و تألیف و پژوهش تلاش کنند، گفت: تشویق بسیار مؤثر است. من اولین کتابم را با موضوع چاپ ترجمه دعای ابوحمزه ثمالی در دوره تحصیل در مدرسه هاشمیه شیراز نوشتم و به تشویق یکی از هم درس‌هایم این کار را انجام دادم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه با تشویق انسان توان و قدرت می‌یابد، گفت: حرف‌های دلسرد کننده خوب نیست؛ ولی نباید به آن‌ها اعتنا کرد و به دل گرفت. وقتی آدم راهش را صحیح انتخاب می‌کند، باید در انجام رساندن آن ایستادگی کند.
وی بیان كرد: در دوران انقلاب اسلامی به دلیل وجود امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به بحث علم و علوم عقلی بسیار توجه شد و اگر چنین نبود دشمنان بساط علوم عقلی را از بین می‌بردند. امیدواریم با حضور آیت‌الله لطف الله دژکام، مجمع عالی حکمت نیز در فارس راه‌اندازی شود.
آیت‌الله بهشتی، خطاب به مسئولان با تأکید بر اینکه به کتابخانه‌ها بیش از هر چیز بها بدهید، گفت: باید شرایط ایجاد کتابخانه در هر نقطه‌ای از کشور فراهم شود تا کودکان و جوانان بتوانند از برکت وجود کتاب‌ها بهره‌مند شوند.
روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه شروع هفته کتاب در فارس با برگزاری برنامه‌ای که نور معنویت دارد متبرک شده است، گفت: آیت‌الله احمد بهشتی علاوه بر تمامی صفات برجسته ذاتی و معنوی، یک خیر کتابخانه‌ساز و کتابخانه‌یار است. وی یک کتابخانه عمومی را در میان‌شهر فسا ساخته و آن را به کتابخانه ‌عمومی واگذار کرده است.
وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته کتاب پرداخت و افزود: در آبان‌ماه ۱۸۳۲ برنامه مختلف در جای جای استان برگزار می‌شود. هدف ما تمرکززدایی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی است و برنامه‌ها را از مرکز استان به سمت شهرستان ها و مناطق کمتربرخوردار سوق دادیم.
سلیمان كرمی، فرماندار ویژه فسا نیز در ادامه با بیان اینکه این گردهمایی به پاس قدردانی از جایگاه علمی آیت‌الله بهشتی تشکیل شده است، گفت: امروز تعدادی از کتاب‌های جدید این استاد رونمایی خواهد شد. این در حالی است که تاکنون در مجموع کتاب‌های وی بیش از ۱۸۰ بار تجدید چاپ شده و بیش از ۹۰ جلد کتاب تألیف کرده است.
وی همچنین از خدمات مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدردانی کرد و گفت: این مجموعه فعالیت‌های خوبی در زمینه ترویج کتابخوانی دارند و برنامه‌های کتابخانه‌ها معطوف به هفته کتاب نیست. به طوری‌که در آبان‌ماه در حدود ۱۳۰ برنامه کتابخوانی در این شهرستان برگزار می‌شود.
به گفته كرمی، فسا با این همه ظرفیت در حوزه علم، لیاقت و شایستگی کسب عنوان پایتخت کتاب ایران را دارد که امیدوارم با حمایت همه افراد این جایگاه را کسب کنیم.
یادآور می‌شود، در ادامه از هفت کتاب «سیری در سیره اخلاقی امام حسین(ع)»، «سیمای حضور جمعه‌گزاران (تفسیر سوره جمعه)»، «سیمای رستاخیزیان (تفسیر سوره قاف)»، «سیمای نیکوکاران (تفسیر سوره انسان)»، «عبد صالح: یادبود شهید دکتر محسن بهشتی» و «اندیشه سیاسی ـ تربیتی علوی در نامه‌های نهج‌البلاغه (جلد ۱۰ و ۱۱)» از جدیدترین آثار آیت‌الله احمد بهشتی رونمایی شد.
انتهای پیام

captcha