آغاز مراسم یکصدمین سالروز پایان جنگ جهانی اول در پاریس
کد خبر: 3762970
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

آغاز مراسم یکصدمین سالروز پایان جنگ جهانی اول در پاریس

مراسم یکصدمین سالروز پایان جنگ جهانی اول با حضور شماری از مقامات کشورهای جهان امروز در شهر پاریس، پایتخت فرانسه آغاز شد.

آغاز مراسم یکصدمین سالروز پایان جنگ جهانی اول در پاریس
به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه؛ در این مراسم که در کنار طاق پیروزی واقع در میدان شارل دوگل پاریس در حال برگزاری است، شماری از مقامات برجسته جهان از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه حضور دارند.
 
در ابتدای این مراسم، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به همراه آدوارد فیلیپ، نخست‌وزیر این کشور از نظامیان سان دیدند در ادامه موسیقی مشهوری در تجلیل از نظامیان فرانسوی سروده شود.
 
قرائت متونی به جای مانده از نظامیان جنگ جهانی اول به زبان‌های انگلیسی فرانسوی و آلمانی توسط دانش‌‌آموزان فرانسوی و سخنرانی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از دیگر بخش‌های مراسم بود.
 
یازدهم نوامبر سال 1918 میلادی، در قالب توافقی به جنگی چهار ساله پایان داده شد که از آن به عنوان یکی از مرگبارترین جنگ‌های تاریخ یاد می‌شود.حدود 40 میلیون نفر در جریان جنگ جهانی اول کشته و یا زخمی شدند که 11 میلیون نفر از آنان نظامی بودند.ب
 
انتهای پیام
captcha