اقتصاد «وارداتی غرب» یا اقتصاد «لیبرالی»؛ عامل اصلی مشکلات کنونی کشور
کد خبر: 3762981
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

اقتصاد «وارداتی غرب» یا اقتصاد «لیبرالی»؛ عامل اصلی مشکلات کنونی کشور

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید بر روی مبانی دینی و فقهی اقتصاد کشور کار شود، گفت: مشکل اساسی امروز کشور ما که موجب رنج و عذاب مردم نیز شده، اقتصاد وارداتی غرب یا همان اقتصاد لیبرالی است.

ارزش‌ها و زیبایی‌های انقلاب ما در گرو اقتصاد لیبرال است

به گزارش ایکنا از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی امروز، ۲۰ آبان‌ماه در هفتمین همایش یاوران وقف استان همدان اظهار کرد: وقتی نظامی ولایی است هرآنچه که در آن جاری می‌شود نیز الهی و توحیدی است.
وی با بیان اینکه در نظام ولایی وقف نیز وقف ولایی است افزود: متأسفانه پس از گذشت 40 سال از انقلاب، ما نتواسته‌ایم از مبانی دینی، قرآنی و غنی اسلامی خود در جهت تدوین و اجرای اقتصادی اسلامی بهره مند شویم.
حاجی بابایی اضافه کرد: وقف چشمه همیشه جاری است که می‌تواند خلأ‌های جامعه را پر کند و گنجینه ای تمام نشدنی است که باید از آن استفاده‌های بسیار برد، باید قدم‌های بسیاری برداشته شود تا آنگونه که باید نقش واقعی وقف در جامعه نمایان شود.
نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به اینکه باید بر روی مبانی دینی و فقهی اقتصاد کشور کار شود ادامه داد: مشکل اساسی امروز کشور ما که موجب رنج و عذاب مردم نیز شده، اقتصاد وارداتی غرب یا همان اقتصاد لیبرالی است.
وی گفت: اقتصادی که امروز در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود اقتصاد غربی است که متأسفانه فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ما نیز با همان رویکرد وارد بازار شده و اقتصاد لیبرال را در پست‌های مهم دولتی وارد می‌کنند.
حاجی بابایی ابراز کرد: امروز ارزش‌ها و زیبایی‌های انقلاب ما و تلاش و زحمات خانواده شهدا در گرو اقتصاد لیبرال است، آنها کار خود را می‌کنند و هجمه آن به مردم وارد می‌شود.

وقف بخشی از اقتصاد کشور ماست

نماینده مردم فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در اقتصاد اسلامی، فاصله بین درآمد‌ها کهکشانی نیست اما در اقتصاد لیبرال این مهم امری عادی بوده و حتی مایه فخر و افتخار نیز هست.
وی با اشاره به اینکه وقف بخشی از اقتصاد کشور ماست بیان کرد: وقف باعث حرکت دینی، فرهنگی، اجتماعی، فردی و ... است که ما امروز در این حوزه نیازمند انجام کار‌های مهم و جدی هستیم.
حاجی بابایی با بیان اینکه در زمینه اقتصاد نیازمند حضور جدی هستیم عنوان کرد: رنج امروز مردم از اقتصاد است اقتصادی که مردم بیشتر از گرانی نگران بی عدالتی هستند، مسائل امروز کشور مسائل پیچیده و سخت است اما گذشت از آن ناممکن نیست.
نماینده مردم قهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همانگونه که امام حسین(ع) حرکت الهی خود را انتخاب نمود و در آن مردانه ایستادگی کرد ما نیز باید با توسل به سیره و راه اهل بیت و ائمه اطهار(ع) از آرمان‌های انقلاب و ارزش‌ها و اعتقادات خود دفاع کنیم.
انتهای پیام

captcha