رشد صعودی درآمد حاصل از موقوفات همدان از ۸ میلیارد به ۱۷ میلیارد
کد خبر: 3762992
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

رشد صعودی درآمد حاصل از موقوفات همدان از ۸ میلیارد به ۱۷ میلیارد

گروه اجتماعی ـ مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: در سال ۹۴، درآمد حاصل از موقوفات که در راستای نیات واقفین هزینه شده بود ۸ میلیارد تومان بوده است که این رقم در سال ۹۵ به ۱۰ میلیارد و در سال ۹۶ به ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

رشد صعودی درآمد حاصل از موقوفات استان همدان از 8 میلیارد به 17 میلیارد

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان‌ یکشنبه، ۲۰ آبان‌ماه در هفتمین همایش یاوران وقف استان همدان اظهار کرد: واقف فردی دردمند است.
وی با بیان اینکه واقف درد دین و جامعه خود را دارد افزود: در پشت هر وقفی، انگیزه و قصه ای نهفته است در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است «برخی از رحمت خداوند، برای رحمت کردن و رحمی دائمی به مردم آفریده شده اند».
‌کاروند با بیان اینکه واقفین خیر اندیش مصداق بارز این حدیث پیامبر(ص) هستند عنوان کرد: سرشت برخی انسان‌ها از رحمت خداوند آفریده شده است و برای رحم کردن بین مردم حضور دارند افرادی که رحمت آنها دائمی است.
وی با بیان اینکه پشت هر وقف نامه ای قصه‌ای نا گفته پنهان است ادامه داد: خیر واقفین خیراندیش همواره در طول تاریخ جاری و ساری است که نمونه آن موقوفه سیف‌الدوله است که هر ساله در راستای اجرای یکی از نیات این موقوفه، به زوار اربعین حسینی کمک بسیار می‌شود.
‌کاروند ابراز کرد: سال گذشته از محل نیت موقوفه سیف‌الدوله 12 هزار دست لباس و امسال 8 هزار دست لباس خریداری و در میان زوار ایرانی و پاکستانی توزیع شد این به این معنا است که مرحوم سیف الدوله هرساله در ثواب زیارت اربعین شریک است.

کمک به ترویج فرهنگ وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: در سال 96-97 بیش از 100 مورد وقف زمین، باغ، ملک تجاری و مسکونی به ثبت رسیده است که از این تعداد بیش از 50 مورد وقف منزل مسکونی بوده است.
حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه پشت هر وقف انگیزه خاصی نهفته است اظهار کرد: فرهنگ وقف همچنان در جامعه جاری است که در این میان شهرستان نهاوند با بیشترین وقف‌های جدید در استان رتبه نخست و سپس شهرستان‌های کبودرآهنگ و همدان در رتبه‌های بعدی ثبت موقوفات جدید قرار دارند.
وی اشاره‌ای به درآمد سه ساله موقوفات استان داشت و گفت: در سال 94، درآمد حاصل از موقوفات که در راستای نیات واقفین هزینه شده است 8 میلیارد تومان بوده است که این رقم در سال 95 به 10 میلیارد و در سال 96 به 17 میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است.
مدیر کل اوقاف استان افزود: خرید 7 دستگاه دیالیز برای بیماران کلیوی در شهرستان‌های ملایر، کبودرآهنگ و اسدآباد، خرید ست کامل جراحی مغز استخوان و فک و صورت بیمارستان امام حسین(ع) ملایر از جمله اقدامات بخش درمان اداره اوقاف در یک سال اخیر است.
 کاروند ادامه داد: ساخت و تجهیز بخش 32 تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر از محل موقوفه سیف الدوله، هزینه 700 میلیون تومانی جهت کمک به مرکز اورژانس بیمارستان فیروزآبادی تهران و ویزیت رایگان بیماران 32 روستای موقوفه‌ای از محل موقوفه بهاء‌الملک از دیگر اقدامات حوزه درمان است.
وی اضافه کرد: توزیع 900 بسته کمک آموزشی در میان دانش آموزان، تعمیر و تجهیز 24 مدرسه در سطح استان، تهیه کفش برای 4 مدرسه حاشیه شهر همدان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان نیازمند و کمک 150 میلیون تومانی به دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی ملایر از اقدامات این مجموعه در حوزه آموزش است.
مدیر‌کل اوقاف استان بیان کرد: توزیع 3 هزار و 700 بسته حمایتی سبد کالا در میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، هزینه 51 میلیون تومان اعتبار در بخش مسابقات قرآن اداره اوقاف، اعزام مبلغ و برپایی موکب در مرز میرجاوه در ایام اربعین حسینی از دیگر اقدامات این مجموعه است.
‌کاروند با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ وقف کاری همگانی و عمومی است، عنوان کرد: وقف یکی از تکالیف الهی است که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب خود که فراگیر شدن این فریضه الهی است فاصله زیادی دارد.
انتهای پیام

captcha