نگاهی به کارنامه نماینده رئیس‌جمهور اندونزی در گفت‌وگوی دینی
کد خبر: 3763012
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

نگاهی به کارنامه نماینده رئیس‌جمهور اندونزی در گفت‌وگوی دینی

گروه بین‌الملل ـ «شفیق مغنی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور اندونزی در امور گفت‌و‌گو و همکاری‌های بین ادیان و تمدن‌ها است که اخیرا این مسئولیت را عهده دار شده است.

به گزارش ایکنا از اندونزی؛ «جوکو ویدودو»، رئیس‌جمهور اندونزی، شفیق مغنی را رسماً به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور گفتگو و همکاری‌های بین ادیان و تمدن‌ها منصوب کرده است. شفیق به‌جای «دین شمس الدین» که از 21 سپتامبر استعفا داد، منصوب شد.

انتصاب شفیق بر اساس حکم ریاست جمهوری شماره 52 سال 2018 صورت پذیرفت و وی پس ‌از این انتصاب، تصمیم گرفت که از موقعیت خود به عنوان رئیس روابط بین ادیان و تمدن‌های سازمان محمدیه، فعالیت نداشته باشد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، جوکووی شفیق را به منظور توسعه گفت‌و‌گوی و همکاری بین ادیان در داخل و خارج از این کشور مأمور و بر این مسأله تأکید کرده است.

علاوه بر این، شفیق وظیفه دارد اصل میانه‌روی، اعتدال و اسلام معتدل و میانه رو را تبلیغ و ترویج کند.

شفیق یک اندیشمند مسلمان است که عناوین استاد تمام وقت (پروفسور) تمدن اسلامی در دانشگاه اسلامی دولتی «سونان امپل» شهر سورابایا و رئیس دانشگاه محمدیه شهر «سیدوارجو» در استان جاوه شرقی را در کارنامه دارد. او همچنین رئیس تشکیلات محمدیه منطقه جاوه شرقی و عضو هیأت رئیسه این سازمان بوده است.

انتهای پیام

captcha