بررسی زمینه‌های همکاری جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری و اوقاف و امور خیریه
کد خبر: 3763029
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳

بررسی زمینه‌های همکاری جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری و اوقاف و امور خیریه

گروه اجتماعی - با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در جهاددانشگاهی زمینه‌های همکاری این دو مجموعه در حوزه‌های مختلف بررسی شد.

زمینه‌های همکاری جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری و سازمان اوقاف و امور خیریه استان بررسی شد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری، 20 آبان ماه در این نشست، با اشاره به هفته وقف و وجود یک هزار و 715 موقوفه در استان، گفت: نیات فرهنگی در حوزه وقف در استان محدود است و نیازمند ترویج فرهنگ وقف در این زمینه هستیم.
وی با بیان اینکه در حوزه علم و فناوری نیز موقوفات خاصی در استان نیست و تنها پنج درصد از موقوفات استان به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد، افزود: جهاددانشگاهی می‌تواند با راه‌اندازی انجمن یاوران وقف و علم و فناوری در راستای افزایش موقوفات علمی و دانشگاهی مؤثر باشد.
حجت‌الاسلام امیری انجمن یاوران وقف و وقف‌های مشارکتی را از راه‌های تشویق مردم به وقف در حوزه‌های مورد نیاز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به واسطه خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا ظرفیت بسیاری در گسترش فرهنگ وقف دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بر انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با جهاددانشگاهی استان در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی می‌توان از ظرفیت این مجموعه بهره‌مند شد.
سرپرست جهاددانشگاهی استان نیز با معرفی فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، گفت: جهاددانشگاهی استان آمادگی همکاری با سازمان اوقاف در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی را دارد.
سیروس رضایی به ظرفیت‌های اوقاف در بهره‌مندی از وقفیات اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ضروریات توسعه استان استفاده از طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی است که در این راستا نیز می‌توان از نیات واقفان در حوزه‌های پژوهشی بهره برد.
وی با بیان اینکه سازمان اوقاف با توجه به فعالیت‌های فرهنگی تأثیرگذاری به سزایی در استان دارد، عنوان کرد: جهاددانشگاهی نیز می‌تواند با برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویج فرهنگ وقف در استان مکمل این حرکت‌های فرهنگی باشد.
انتهای پیام

captcha