اعلام ویژه برنامه های بزرگداشت علامه طباطبایی در قم و مشهد
کد خبر: 3763035
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴

اعلام ویژه برنامه های بزرگداشت علامه طباطبایی در قم و مشهد

به همت مجمع عالی حکمت اسلامی ویژه برنامه‌های بزرگداشت علامه سید محمدحسین طباطبایی از ۲۰ آبان در قم آغاز می شود.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: امروز ۲۰ آبان ماه به همت گروه علمی حکمت عملی نشستی با موضوع اعتباریات علامه طباطبایی با تفسیر آیت‌الله عبدالله جوادی آملی با حضور حسام‌الدین شریفی برگزار می‌شود.

همچنین امروز به همت گروه علمی فلسفه با موضوع اخلاق با تفسیر جدیدی از اعتباریات علامه طباطبایی با نگاهی بر تفسیر المیزان و رساله اعتباریات با سخنرانی حجت‌الاسلام احسان ترکاشوند برگزار می شود.

در روز دوم ۲۲ آبان از سوی اعضای گروه علمی کلام نشست بررسی تلازم میان هدایت و عصمت پیامبران از منظر علامه طباطبایی با سخنرانی حجت الاسلام فاریاب برگزار می‌شود.

در روز ۲۳ آبان گروه علمی فلسفه با موضوع نظرات و سیر فلسفی علامه طباطبایی و گروه فلسفه با موضوع سیاسی نسبت‌سنجی دو رساله ولایی علامه طباطبایی با سخنرانی حجت‌الاسلام داود مهدوی‌زادگان، ۲۶ آبان گروه علمی معرفت‌شناسی با موضوع مقصود از لوازم عامّه در برهان‌های اِنّی از نظر علامه طباطبایی برپا می‌شود.

۲۷ آبان گروه فلسفه اخلاق با موضوع بررسی تطبیقی نظریه الزام اخلاقی در اندیشه علامه و آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی ، ۲۹ آبان با گروه علمی فلسفه دین و با موضوع ماهیت معجزه از منظر علامه طباطبایی و در همان روز گروه علمی عرفان با موضوع اعیان ثابته از منظر علامه طباطبایی برنامه خواهند داشت.

همچنین از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی در روز پنج‌شنبه ۲۴ آبان در مشهد مقدس با موضوع حکمت و سیاست در اندیشه علامه طباطبایی با سخنرانی حجج اسلام احمد واعظی، نجف لک‌زایی، علیرضا صدرا و مرتضی یوسفی‌راد و چهارشنبه ۳۰ آبان با موضوع نوآوری‌های علامه طباطبایی در باب حرکت با سخنرانی عباس جوارشکیان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha