خواندن نماز؛ سدی در برابر گردن‌کشی و خودبینی انسان
کد خبر: 3763070
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

خواندن نماز؛ سدی در برابر گردن‌کشی و خودبینی انسان

گروه معارف - رئیس ستاد اقامه نماز البرز گفت: انسان با نماز خواندن خود را ذره كوچك در برابر عظمت خداوند می‌بيند و توجه به اين مسئله جلوی بسياری از گردن‌کشی‌ها و خودبينی‌ها را می‌گيرد.

خواندن نماز؛ سدی در برابر گردن‌کشی و خودبینی انسان

حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در جامعه تاکید کرد و افزود: قرآن‌کريم به صراحت اعلام می‌كند که نماز، مانعی در برابر انجام فحشا و منکر است و اين يعنی حيات پاک و نورانی و سعادتی که برای آينده انسان رقم می‌خورد.
وی افزود: حتی نمازهایی که با توجه کامل خوانده نمی‌شوند نيز خالی از اثر نيستند، چنان که افراد گناهكاری بودند كه شرح حال آن‌ها برای پيشوايان اسلام بيان می‌شد و ائمه می‌فرمودند: غم نخوريد، نمازشان آن‌ها را اصلاح می‌كند.
این مسئول بیان کرد: همچنين نماز خودبينی و كبر را در هم می‌شكند، چرا كه انسان در هر شبانه‌روز، 17 ركعت و در هر ركعت دو بار در برابر خدا پيشانی بر خاك می‌گذارد، خود را ذره كوچكی در برابر عظمت او می‌بيند و توجه به اين مسئله جلوی بسياری از گردن‌کشی‌ها و خودبينی‌ها را می‌گيرد.
موسوی با تاکید بر اینکه اگر نماز به طور صحيح و با حفظ شرايط و آداب و با توجه به روح اصلی و ماهيت حقيقی‌اش خوانده شود، انسان را منظم، مقيد، اجتماعی و دور از غفلت و دنيازدگی می‌کند و همچنین جلوی بسياری از مفاسد اجتماعی را می‌گيرد، گفت: روح نماز انسان را از انجام بسیاری از کارهای زشت منع می‌کند که این امر کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز در ادامه به برگزاری سومین اجلاس استانی نماز در کرج اشاره کرد و افزود: این اجلاس، یکشنبه، 20 آبان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.
وی تصریح کرد: در این اجلاس دستگاه‌هایی که طی یک‌سال گذشته در امر برپایی و اقامه نماز جماعت اهتمام ویژه‌ای داشتند معرفی شدند که دادگستری، استانداری، فرمانداری‌های کرج، نظرآباد، اشتهارد، فردیس، شهرداری کرج، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، ثبت احوال، پزشکی قانونی، اداره کل زندان‌ها، استاندارد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آب و فاضلاب شهری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرکت توزیع برق، تامین اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و بانک کشاورزی از جمله اداراتی بودند که در این اجلاسیه از آن‌ها تقدیر شد.
انتهای پیام

captcha