سیستان‌وبلوچستان ۵ هزار موقوفه دارد
کد خبر: 3763072
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹

سیستان‌وبلوچستان ۵ هزار موقوفه دارد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: در حال حاضر حدود پنج هزار موقوفه در سطح استان وجود دارد که چهار هزار و ۲۰۰ مورد آن مساجد و اماکن عبادی و به عبارتی موقوفات انتفاعی است.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در حال حاضر حدود پنج هزار موقوفه در سطح استان وجود دارد که چهار هزار و 200 مورد آن مساجد و اماکن عبادی و به عبارتی موقوفات انتفاعی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: از این تعداد 170 موقوفه به حسینیه و زینبیه، 41 مورد به آرامستان، 45 موقوفه به حوزه عملیه و مابقی به امور قرآنی اختصاص دارد.
وی اظهار کرد: وقف مصداق کامل انفاق است؛ اگر بخواهیم به اوج انفاق برسیم، باید واقف باشیم؛ تنها وقف است که نام انسان را ماندگار می‌کند و در احادیث آمده است که با وقف که مصداق صدقه جاریه است، حتی پس از مرگ هم پرونده اعمال گشوده است و ثواب به پای واقف نوشته می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه وقف مربوط به مذهب و دین خاصی نیست و محدودیت جغرافیایی ندارد، اظهار کرد: فقرزدایی، تولید، کارآفرینی و ساختن آینده از مهم‌ترین کارکردهای وقف در جامعه است.
مؤمنی‌مقدم افزود: اداره کل اوقاف استان به منظور نهادینه شدن فرهنگ وقف علاوه بر برگزاری نشست‌های متعدد با اقشار مختلف جامعه و استفاده از ظرفیت اصحاب قلم، با 21 دستگاه دولتی نیز تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

انتهای پیام

captcha