آغاز رقابت 464 نفر از قرآنیان کردستان در جشنواره «قرآن محور یه کیه تی»
کد خبر: 3763098
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵

آغاز رقابت 464 نفر از قرآنیان کردستان در جشنواره «قرآن محور یه کیه تی»

گروه فعالیت‌های قرآنی - دبیر سومین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» از آغاز رقابت 464 نفر از قرآنیان استان کردستان امروز، ۲۱ آبان‌ماه تا دقایقی دیگر در مجتمع فرهنگی ـ هنری فجر سنندج خبر داد.

آغاز رقابت 462 نفر از قرآنیان کردستا در جشنواره «قرآن محور یه کیه تی»

کامل گلباغی، دبیر سومین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از برگزاری جشنواره قرآن محور یه کیه تی» از 19 آبان ماه در استان خبر داد و اظهار کرد: بخش مسابقه این جشنواره امروز و فردا 21 و 22 آبان ماه در مجتمع فرهنگی - هنری فجر سنندج است.
وی از آغاز رقابت 464 نفر از قرآنیان استان کردستان تا دقایقی دیگر در مجتمع فرهنگی – هنری فجر سنندج خبر داد و افزود: این جشنواره با حضور داوران ملی و استانی برگزار می شود.
گلباغی بیان کرد: داوران کشوری سومین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» را استاد بهروز یاری گل، اسماعیل عاکفی، برقعی، مصطفایی و خدایاری تشکیل می‌دهند و داوران استانی این جشنواره قرآنی در بخش آقایان استاد اسماعیل تمهیدی، سیدعباس حسینی، حسین عبدالملکی و در بخش بانوان شایسته درویشی، جمیله احمدیان، عادله علیمرادی، صبا خاوریان مقدم هستند.
وی عنوان کرد: بخش مسابقه این جشنوار در رشته های حفظ شفاهی قرآن در رشته‌های حفظ(یک جزء، ۱۰ جزء و کل قران کریم) ویژه آقایان، حفظ کتبی سوره مبارکه یاسین و واقعه، قرائت ترتیل ویژه بانوان و آقایان بالا و زیر ۱۶ سال، ابتهال خوانی فردی ویژه آقایان برگزار می‌شود.
دبیر سومین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» از برگزاری کارگاه آموزش تخصصی صوت، لحن و تجوید و حسن حفظ قرآن کریم در شب گذشته خبر داد واعلام کرد: این کارگاه آموزشی با شرکت نزدیک به ۵۰ نفر از علاقه‌مندان به کلام‌الله مجید، قاریان استان و با تدریس بهروز یاری گل از اساتید قرآن کریم کشور برگزار شد.
وی با بیان اینکه کارگاه تخصصی صوت، لحن و تجوید از برنامه های جنبی جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» در کردستان است، یادآور شد: این کارگاه آموزشی با هدف ارتقاء توانمندی و مهارت قاریان برجسته قرآن کریم استان و با بهره گیری از اساتید حوزه قرآن کریم کشور در سنندج برگزار شده است.
انتهای پیام

captcha