ارادت به امام رئوف در هفته‌نامه «حرم»
کد خبر: 3763101
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

ارادت به امام رئوف در هفته‌نامه «حرم»

گروه ادب ــ تازه‌ترین شماره هفته‌نامه «حرم» به شهادت امام رضا(ع) و عرض ارادت به ساحت مقدس آن حضرت اختصاص یافت.

ارادت به حضرت رضا(ع) در هفته‌نامه «حرم»

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ ششصدوبیست و یکمین شماره هفته‌نامه «حرم» که به صاحب امتیازی معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی منتشر می‌شود، در این شماره به عناوینی چون «یادت باشد، یادم هست»، «دو یادگار ارزشمند آخرین فرستاده خداوند»، «سه نعمت هم‌ارزش»، «اسلام سیاسی بزرگترین چالش استکبار جهانی»، «حر انقلاب»، «ارادت به امام رضا(ع) فراتر از هر مذهب و ملیت» و «حس خوب ماندگاری» پرداخته است.
«همه ما در دل امام هشتم جا داریم» سخنی از آیت الله مجتبی تهرانی(ره) است که در مطلبی می‌گوید: انسان به طور کلی دو نوع رضا می‌تواند داشته باشد، اول رضایت و پسند در ارتباط با خود انسان است، به این معنا که انسان آنچه را که موافق با هوای نفس اوست، می‌پسندد و از آن خشنود می‌شود. دوم، انسان سراغ خشنودی خدا می‌رود. به تعبیر ساده انسان یا خودپسند و یا خداپسند است و از این دو حالت خارج نیست.
در گفت‌وگویی با همسر شهید مدافع حرم، حمید سیاهکالی با عنوان «یادت باشد، یادم هست»؛ همسر شهید درباره کتاب زندگی‌نامه شهید بیان می‌کند؛ بعد از شهادت همسرم تصمیم گرفتم، خاطرات زندگی مشترک سه ساله‌مان را منتشر کنم و کتاب زندگی ما با عنوان «یادت باشد» چاپ شد. رهبر معظم انقلاب این کتاب را مطالعه کردند و فرمودند؛ قصه قهرمان این کتاب باید در تاریخ ثبت شود.
«حر انقلاب» مطلبی درباره طیب حاج رضایی است که سال 1280 در محله صابون‌پزخانه تهران به دنیا آمد. پس از پایان دوره سربازی نامش کم کم بر سر زبان‌ها افتاد و به یکی از لات‌های معروف تهران تبدیل شد. ورزش باستانی در زورخانه‌های مختلف تهران جزء لاینفک زندگی او و هم‌دوره‌ای‌های طیب بود. او در ابتدا از موافقان حکومت پهلوی بود. اوج همکاری وی با حکومت شاه در کودتای 28 مرداد اتفاق می‌افتد تا حدی که بنا به اسناد ساواک، نقش وی کمتر از نقش شعبان جعفری نبود و به دلیل حضور و نقش‌آفرینی در رویداد 28 مرداد، مدال دریافت کرد.
در همان ایام، ارتباط وی با روحانیت خوب بود و در عزای اهل بیت(ع) شرکت می‌کرد و همین موضوع به تدریج موجب تغییر رویه وی شد. تا آنجا که در حمله به فیضیه با رژیم پهلوی همکاری نکرد و در سال 42 تصویر امام را روی علم هیئت نصب کرد. رژیم طاغوت، طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی را 16 خرداد سال 1342 به همراه 400 نفر دیگر دستگیر کرد. سرانجام این دو نفر به جرم بر هم زدن نظم و امنیت عمومی به اعدام محکوم شدند و این حکم سحرگاه 11 آبان سال 1342 اجرا شد.
طیب شب قبل از اعدام از طریق یکی از زندانیان پیامی به امام می‌فرستد با این مضمون که خیلی‌ها شما را دیدند و خریدند، ما ندیده شما را خریدیم. امام در سال‌های پس از انقلاب و با دریافت این پیام می‌فرمایند؛ طیب، حر دیگری بود.
انتهای پیام

captcha