ضرورت ایثار در نبرد اقتصادی و عملیات روانی دشمن
کد خبر: 3763104
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

ضرورت ایثار در نبرد اقتصادی و عملیات روانی دشمن

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس سازمان ایثارگران نزاجا گفت: دشمن به دنبال آن است تا با اعمال فشار و سوء‌استفاده از احساسات ملت ایران، آن‌ها را در مقابل یکدیگر قرار دهد؛ لذا امروز در عملیات روانی دشمن و جنگ اقتصادی که علیه ما آغاز کرده است نیاز به ایثار و از خود گذشتگی داریم.

ضرورت ایثار در نبرد اقتصادی و عملیات روانی دشمن

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همایش تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرتیپ دوم مجید زارع، جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا و سرهنگ ابراهیم پاشاپور، رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش به میزبانی قرارگاه منطقه­‌ای شمال­‌ شرق نزاجا یکشنبه، 20 آبان‌ماه در مجتمع رفاهی ثامن‌­الائمه‌(ع) مشهد برگزار شد.
سرهنگ پاشاپور در این مراسم با تبریک ماه ربیع‌­الاول اظهار کرد: طرح لبیک 16 امام سجاد‌(ع) یکی از طرح­‌های 28گانه «لبیک یا خامنه‌­ای» نیروی زمینی ارتش است که تکریم خانواده شهدا و ایثارگران این نیرو را در دستور کار دارد. طرح لبیک 16 امام سجاد(ع) پر فضیلت­‌ترین طرح از طرح­‌های «لبیک یا خامنه‌­ای» به شمار می‌­رود که مدال افتخار اجرای آن نصیب سازمان ایثارگران نزاجا شده است.
وی با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام(ص) قرآن و عترت را در بین امت اسلامی به امانت گذاشتند، افزود: امام خمینی(ره) دو عنصر «ایثار و شهادت» را از قیام امام حسین(ع) استخراج کردند و آنها را پرورش و به مردم کشورمان عرضه کردند. ملت ایران اسلامی در طول حیات انقلاب اسلامی برای تداوم این انقلاب با تمسک به همین دو عنصر بسیاری از کارهایی که قابل اجرا نبود را عملی کردند.
رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: ایثار و شهادت در سال­‌های ابتدایی مبارزه مردم ایران علیه رژیم طاغوت آنچنان که باید و شاید مورد توجه نبود. در یکی دو سالی که از پیروزی انقلاب گذشت نیز باز هم مردم کشورمان پی به ماهیت این دو عنصر نبردند، اما با تجاوز ارتش بعث عراق به مملکت‌مان، مردم ایران اسلامی متوجه شدند که این دو عنصر چه کاربردهایی­ داشته است.
پاشاپور ادامه داد: در طول دفاع مقدس در سایه این دو گوهر بود که علی‌رغم همه نابرابری­‌هایی که بین جمهوری اسلامی و ارتش بعث عراق وجود داشت، اما مردم ایران اسلامی با تکیه بر توان داخلی در برابر دنیای استکبار قد علم کردند و ضمن دفع تجاور آنها، دشمن را در این جنگ مغلوب کردند. این پیروزی، چیز کمی نیست و خیلی ارزشمند است.
این مسئول تصریح کرد: شهدا با بذل جان خود همنشین ائمه اطهار(ع) شدند و با ایثار، امنیت را برای این کشور به ارمغان آوردند. ارتش جمهوری اسلامی نیز با تقدیم 48 هزار شهید و فداکاری کارکنان پایور و وظیفه نقش به‌سزایی در برقراری این امنیت ایفا کرد.
پاشاپور با اشاره به تداوم جنگ بین دنیای استکبار و ایران اسلامی تأکید کرد: ایران اسلامی چون به‌دنبال استقلال است و می‌­خواهد مستقل عمل کند مورد دشمنی دنیای استکبار قرار گرفته است. علی‌رغم اینکه جنگ نظامی پایان یافته، اما امروز ما با دشمن در جبهه­‌های مختلف در حال جنگ هستیم و به‌دلیل زیاده‌­خواهی مستکبران این جنگ ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی نیازمند ایثار هستیم؛ تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است تا با اعمال فشار و سوء‌استفاده از احساسات ملت ایران، آنها را در مقابل یکدیگر قرار دهد؛ لذا امروز در عملیات روانی دشمن و جنگ اقتصادی که علیه ما آغاز کرده است نیاز به ایثار و از خود گذشتگی داریم.
رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: اگر امروز ما در جنگ اقتصادی که دشمن علیه مردم ما آغاز کرده به دنبال ذخیره‌­‌سازی مایحتاج عمومی نبودیم و در مورد آنچه که داشتیم؛ ایثار کردیم، بدانیم که در مسیر شهدا گام برداشته‌­ایم و دنباله‌رو آن‌ها بوده‌­ایم. آنهایی که در این جنگ ایثار نکردند بدانند که در مسیر دشمن هستند و در زمینی بازی می­‌کنند که دشمن می­‌خواهد.
محسن امیری
انتهای پیام

captcha