نقش مؤثر تقویت روحیه زنان در سلامت پایدار جامعه
کد خبر: 3763108
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

نقش مؤثر تقویت روحیه زنان در سلامت پایدار جامعه

گروه شهرستان‌ها - مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد گفت: آرامش و تقویت روحیه زنان به عنوان محور و پایه‌های اصلی کانون خانواده نقش موثری در سلامت پایدار جامعه دارد.

زن محور و پایه اصلی کانون خانواده است

آیدا عصمتی،  مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به اهداف اصلی این کانون اظهار کرد: ارتقای سرمایه اجتماعی جامعه زنان، تحکیم بنیان خانواده، بهبود و ارتقای سطح فرهنگ خانواده، آگاه‌سازی زنان از حقوق مدنی و مذهبی و بصیرت‌افزایی در مسائل روز از مهم‌ترین اهداف کارگروه این کانون است.

وی هسته اصلی کانون را پنج معاونت اجرایی عنوان و اظهار کرد: هر معاونت با دبیران اجرایی مربوطه در مراسمات ملی- مذهبی شهرستان به ویژه در مناطق حاشیه شهر شرکت کرده و بانوان هدف را جهت مشارکت در کانون انتخاب می‌کنند.

مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد بیان کرد: بافت سنتی حاکم بر شهرستان باعث کمرنگ شدن حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و بهره‌مندی مطلوب از حقوقشان گردیده کانون در نظر دارد این حق را در چارچوب نظام و نیز رعایت شرعیات دینی و مذهبی به بانوان بشناساند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا گفت: فعالیت کانون از اسفندماه سال 96 آغاز شده و تاکنون اقداماتی نظیر برگزاری محافل انس با قرآن، ضیافت افطاری، توزیع بسته‌های مهر تحصیلی و بسته‌های حمایتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی آئین همسرداری و مشاوره‌های حقوقی و پزشکی انجام شده است.

رضایت 97 درصد بانوان از اقدامات کانون بانوی مرزنشین
عصمتی رضایت بانوان شهرستان را 97 درصد اعلام کرد و افزود: مسئولان اجرایی کانون طی یک اقدام میدانی 10 منطقه در شهرستان را شناسایی کرده و براساس نیاز هر منطقه حدود پنج کارگاه آموزش آیین همسرداری برگزار شد.

وی ادامه داد: پس از پایان کارگاه‌ها بیش از 1500 بانوی مرزنشین به عضویت کانون درآمده و از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد. ارائه خدمات و مشاوره از طرف کانون به صورت رایگان است.

مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد اظهار کرد: این کانون به هیچ جریان سیاسی و مذهبی وابسته نیست و صرفا در مسیر اهداف مذکور و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

captcha