فعالیت ۱۱۳ کتابخانه شهری و روستایی در کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3763122
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

فعالیت ۱۱۳ کتابخانه شهری و روستایی در کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی

گروه فرهنگی ـ مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی‌ ـ هنری آذربایجان‌غربی از فعالیت ۱۱۳ کتابخانه در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۲ کتابخانه شهری و ۴۱ کتابخانه روستایی است و در هر کدام از کتابخانه‌ها نیز به‌طور میانگین یک‌هزار جلد کتاب وجود دارد.

فعالیت 113 کتابخانه شهری و روستایی در کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی

حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌‌های فرهنگی‌ ـ هنری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌ غربی، با بیان اینکه بیش از 7 عنوان برنامه طی هفته کتابخوانی در کانون‌های مساجد استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی اینترنتی با عنوان «خانه بهشتی» با هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه میاندوآب از جمله برنامه‌های اساسی هفته کتابخوانی در کانون‌های مساجد است.
وی ادامه داد: کتاب «خانه بهشتی» به‌قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد داووی بوده و در رده سنی 18 سال به بالا به نگارش درآمده و در رابطه با شیوه ترتیب فرزندان براساس آموزه‌های دینی است که این مسابقه در جهت ترویج کتابخوانی در میان مردم تدارک دیده شده‌ و علاقه‌مندان از تمامی کانون‌های استان با مراجعه به سایت به پاسخ‌نامه جواب دادند، مهلت شرکت در این مسابقه از 1 تا 20 آبان ماه بود و نتایج نیز 30 آبان‌ماه اعلام خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین بیگی بااشاره به اینکه دوره آموزش کتاب‌داران مساجد استان نیز از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد در هفته کتابخوانی است، خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از نویسندگان کتاب مساجد در استان نیز برای این هفته تدارک دیده شده که در راستا 16 نفر از نویسندگان استان در حوزه کتاب‌های مساجد شناسایی شده‌اند که از زحمات تمامی آنان در این مراسم تجلیل خواهد شد.
وی افزود: طرح کتابخوانی «با من بخوان» در اشنویه، طرح «خوانده‌‌‌ام، بخوان» در نقده و مراسم بازدید گروهی از کانون‌های مساجد استان و همچنین نهاد کتابخانه‌های استان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی هفته کتابخوانی از سوی کانون‌های مساجد استان اجرا می‌شود.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌‌های فرهنگی‌هنری آذربایجان‌غربی از تجلیل یک ماموستای کتاب‌دار از استان در تهران نیز خبر داد و تصریح کرد: ماموستا فرزاد سلیم‌پور، مدیر کانون قبای روستای کهریز استان به‌عنوان کتابدار نمونه طی مراسمی در تهران تجلیل خواهد شد.
وی یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های هفته کتابخوانی در کانون‌های مساجد استان، برگزاری 3 عنوان برنامه مسجد، کتاب و مدرسه، مسجد، کتاب و خانواده، مسجد، کتاب و محله است که به‌صورت هفته‌بندی از سوی مدیران کانون‌ها در سطح استان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین بیگی از فعالیت 113 کتابخانه در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: از این تعداد 72 کتابخانه شهری و 41 کتابخانه روستایی است و در هرکدام از کتابخانه‌ها نیز به‌طور میانگین یک‌هزار جلد کتاب وجود دارد و همچنین 6 کتابخانه مشارکتی نیز در سطح ارومیه به‌فعالیت مشغول هستند و طی این هفته به 2 نفر از کتابداران روستایی نیز از سوی اداره ارشاد استان، بیش از یک‌هزار جلد کتاب اهدا خواهد شد که یکی کانون مقاومت در روستای عسگرآباد کوه و دیگری کانون شهدای علی بیگلو در روستای علی بیگلو است.
انتهای پیام

captcha