برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر سیستان‌وبلوچستان در ایرانشهر
کد خبر: 3763133
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر سیستان‌وبلوچستان در ایرانشهر

گروه فرهنگی - دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان گفت: اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان، امروز ۲۱ آبان‌ماه با حضور ۱۵۰ هنرمند در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود.

برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر سیستان‌وبلوچستان در ایرانشهر

رضا خداداد بیگی، دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان، امروز 21 آبان‌ماه با حضور 150 هنرمند در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره پس از 8 سال در استان برگزار می‌شود، افزود: برای اولین بار در تاریخ تئاتر استان است که بیش از نیمی از آثار راه یافته به جشنواره، توسط بانوان نویسنده بومی نوشته شده است.
دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان بیان کرد: در جشنواره بیست و هفتم، 8 نمایش بر روی صحنه داشتیم که بیشتر نمایشنامه‌ها از نویسندگان کشوری بود، اما امسال 10 نمایش در جشنواره استانی بر روی صحنه رفت که صددرصد نمایش‌نامه‌ها اثر نویسندگان بومی خود استان بود.
خداداد بیگی با اشاره به اینکه این جشنواره طی سه روز برگزار شد، ادامه داد: برپایی چنین جشنواره‌هایی می‌تواند نقطه عطفی در پیشرفت روزافزون هنر نمایش در شهرستان‌های دور افتاده از مرکز استان باشد، زیرا هر جشنواره و برنامه فرهنگی و هنری که در منطقه‌ای برگزار می‌شود قطعا تاثیر مستقیمی بر جامعه می‌گذارد.

انتهای پیام

captcha