بلدچی؛ یکی‎از بزرگ‎ترین خاطره‌نگاری‌‎های دفاع مقدس/رونمایی جلد دوم
کد خبر: 3763141
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

بلدچی؛ یکی‎از بزرگ‎ترین خاطره‌نگاری‌‎های دفاع مقدس/رونمایی جلد دوم

گروه فرهنگی ـ رئیس حوزه هنری استان لرستان از رونمایی جلد دوم «بلدچی» چهارشنبه، ۲۳ آبان در استان خبرداد و گفت: بلدچی در سه یا چهار جلد به چاپ می‎رسد که این کتاب بزرگ‌ترین مجموعه خاطره‌نگاری استان و همچنین یکی‌ از بزرگ‌ترین خاطره‌نگاری‌های کشور است.

بلدچی؛ یکی‎از بزرگ‎ترین خاطره‌نگاری‌‎های دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدحسین امیدی‌پور، رئیس حوزه هنری لرستان امروز، 21 آبان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در تدارک رونمایی از جلد دوم مجموعه خاطرات دفاع مقدس استان لرستان به نام «بلدچی» هستیم.
وی افزود: این پروژه تقریباً از پنج سال پیش آغاز شده و در سه یا چهار جلد تولید می‌شود که تا الان دو جلد آن تولید شده است و بزرگ‌ترین مجموعه خاطره‌نگاری استان و همچنین یکی‌از بزرگ‌ترین خاطره‌نگاری‌های کشور است.
امیدی‌پور درباره‌ تمرکز بر رونمایی جلد دوم کتاب «بلدچی» افزود: شخص و نام مدنظر نیست بلکه هدف و تمرکز ما شاخص‌سازی است، ما می‌خواهیم این کتاب را به‌عنوان یک گفتمان در استان شاخص کنیم و مورد نقد و بررسی قرار دهیم.
وی ضمن دعوت به حضور اهل هنر در برنامه رونمایی از این کتاب، گفت: مراسم رونمایی از این کتاب روز چهارشنبه، 23 آبان‌ماه جاری در حوزه هنری لرستان برگزار می‌شود.

معرفی فعالیت‌های قرهنگی حوزه هنری لرستان هدف برنامه رونمایی بلدچی
امیدی‌پور گفت: مهمانان ویژه‌ای در این برنامه حضور خواهند داشت که ازجمله می‎توان از مصلحی، مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری، قره‌داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر بزرگ‌ترین ناشر آثار دفاع مقدس در سطح کشور، قاسمی‌پور، مسئول دفتر ادبیات پایداری و مهمانانی از مسئولان استانی خواهیم داشت.
وی در رابطه با هدف حوزه هنری لرستان از برگزاری برنامه رونمایی کتاب بلدچی، گفت: هدف ما از برگزاری مراسم و حضور مدعوین در این مراسم این است که مسئولین استان در جریان کارهای ما قرار بگیرند و ما را در انجام این کارها یاری دهند.
رئیس حوزه هنری لرستان افزود: در هر نوبت چاپ، هزار جلد کتاب تولید می‌شود که الان ما چاپ سوم جلد اول و چاپ اول جلد دوم را در دستور کار داریم. جلد اول خوشبختانه با استقبال خوبی روبه‌رو شد و در حال حاضر چاپ سوم جلد اول و چاپ اول جلد دوم با هم عرضه خواهد شد.

تفاوت چاپ اول و دوم بلدچی
وی در مورد تفاوت چاپ اول و دوم بلدچی عنوان کرد: تفاوتی که چاپ اول و دوم با یکدیگر دارند این است که به دلیل حجم و وزن بالای جلد اول نوع کاغذ را تغییر داده‌ و از کاغذ سبک استفاده شده که مطالعه و استفاده از این کتاب را راحت‌تر کرده است. در مراسم رونمایی از جلد دوم کتاب بلدچی، ما اجرای نمایشی با موضوع همین کتاب را خواهیم داشت.

امیدی‌پور توجه به تولید را مهم‌ترین محور کاری حوزه هنری لرستان دانست و اظهارکرد: از زمان حضور بنده در این عرصه کارهایی در زمینه‌های مختلف انجام داده‌ایم به‌ویژه در زمینه دفاع مقدس، ما سعی کرده‌ایم در زمینه‌هایی کار کنیم که ماندگاری بیشتری دارند چون برای ما مهم است که بدانیم و بگوییم که در تاریخ معاصر کشورمان چه اتفاقی رخ داده است و به آیندگان بگوییم که ما کجای طولانی ترین جنگ قرن بیستم قرار داشته ایم.
وی با اشاره به اهمیت ثبت وقایع تاریخی بر اساس مستندات، بیان کرد: ما می‌رویم و نسل جدید خواهند آمد، ما صد سال دیگر ساختمان و پیشرفت‌هایی خواهیم داشت اما اگر کار فرهنگی انجام نگیرد تاریخ نخواهیم داشت.

لرستان؛ رتبه سوم تعداد شهدا در بمباران‌های جنگ تحمیلی
وی ادامه داد: استان لرستان رتبه سوم تعداد شهدا در بمباران‌های جنگ تحمیلی را دارد، اگر این وقایع نوشته نشود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ هدف ما آن است که این وقایع به‌گونه‌ای نگارش یابد که از جهات مختلف هنری، فرهنگی و تاریخی و ... معتبر باشند.
رئیس حوزه هنری لرستان، تولید را سبب ماندگاری دانست و گفت: حوزه هنری لرستان در حال تولید است و دعوت می‌کنیم که هنرمندان در حوزه هنری حضور پیدا کنند و در کنار ما کار کنند، ما در زمینه‌های دیگر نیز در حال کار هستیم؛ در بخش‌های تئاتر، آفرینش های ادبی و موسیقی در حال تولید هستیم. به‌عنوان مثال در بخش موسیقی با وجود مشکلات مالی موجود در حال تولید سه آلبوم هستیم که امسال رونمایی می شوند؛ در واقع تمرکز ما روی تولید با کیفیت در تمامی زمینه‌هاست.

انتهای پیام

captcha