نمایشگاه «تلألؤ مطلا» در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 3763167
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

نمایشگاه «تلألؤ مطلا» در اصفهان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - نمایشگاه پوسترهای زرکوب «تلألؤ مطلا» منقش به آیات قرآن و اسامی و القاب حضرات معصومین(ع) فردا در گالری سعدی اصفهان افتتاح می‌شود.

نمایشگاه «تلألؤ مطلا» در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، نمایشگاه پوستر‌های زرکوب «تلألو مطلا» در ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه در گالری سعدی افتتاح می‌شوند.
در این نمایشگاه ۵۰ پوستر نفیس طلاکوب (و تکنیک‌های چاپی نفیس دیگر)، منقش به اسامی و القاب حضرات معصومین (ع) و آیات قرآنی، به طراحی و مدیریت هنری «احسان و علی جعفرپیشه» (بین سال‌های ۸۷ تا ۹۷) ارائه می‌شود.
احسان جعفرپیشه طراح و گرافیست و مدیر هنری در خصوص نمایشگاه «تلألو مطلا» افزود: در بخش جنبی این نمایشگاه پوستر‌های طراحی شده با مشارکت و هنرمندی اساتید برجسته رشته‌های خوشنویسی، نگارگری و تذهیب ارائه می‌شوند و سعی شده تعدادی از نسخ اصل تذهیب و خوشنویسی این اساتید که در کار‌ها به کار گرفته شده، به نمایش در بیاید که دارای نکات آموزشی بوده و همچنین مراحل و سیر کار در آن نشان داده شده است.
وی ادامه داد: مخاطبان این نمایشگاه، اساتید و هنرمندان و هنرجویان و علاقمندان به حوزه‌های گرافیک، خوشنویسی، تذهیب و تکنیک‌های چاپ هستند. پوستر‌های مطلای ارائه شده در این نمایشگاه به صورت چاپ افست و با بهترین و به‌روزترین تکنیک‌های چاپی تولید شده‌اند و بسته به نوع و جنس کار که خط باشد یا تذهیب و عکس، همه موارد اختصاصی برای آن پوستر سفارش و تولید شده که نهایتا منجر به چاپ پوستر شده است.
این مدرس گرافیک با اشاره به نقش اساتید برجسته در تولید این پوستر‌ها تصریح کرد: از تمامی اساتیدی که از هنر آنان در تولید این آثار بهره برده‌ایم، دعوت شده است تا در افتتاح این نمایشگاه حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: این آثار با مشارکت و نقـش‌آفریـنی اسـاتیـد رشته خوشنویسی (علـی شیـرازی/ جواد بختیاری / اسرافیل شیرچی/ سید محمد حسینی موحد/ غلامرضا وکیلی/ علـی فـرزانــه/ امیـد گنجعـلی/ سید رسول آقامیری/ محـسن بهارزاده/ مهدی برهانیـان/ مهـدی قـربــانی)؛ رشته نگارگری و تذهیـب (مجید صادق‌زاده/ رضـا بـدرالسمـاء/ روح‌الله اسحاق‌زاده/ سید مسعود آقامیری/ نسیم سوفسطایی/ فرزانــه جعـفری) و رشته عکاسـی (سعید محمودی ازناوه/ امیر حسـامی‌نژاد/ ابراهیم سلـیمانی/ محمد نوروزی/ محمد خیاطی/ سید محمد زاهدی) تولید شده‌اند.
بر اساس این گزارش، مراسم افتتاحیه و گشایش نمایشگاه در ساعت ۱۷ روز ۲۲ آبان ۹۷ و با حضور اساتید فرهیخته، هنرمندان و علاقمندان در گالری سعدی واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا ۸ آذر ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و بعدازظهر‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.
انتهای پیام

captcha