«ترنم فتح» در فارس طنین‌انداز شد
کد خبر: 3763173
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

«ترنم فتح» در فارس طنین‌انداز شد

گروه فرهنگی ـ همزمان با ماه ربیع‌الاول، دومین جشنواره «ترنم فتح» و رقابت گروه‌های موزیک یگان‌های نظامی مستقر در استان فارس آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حمیدرضا گرامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز، 21 آبان در آیین افتتاح دومین «جشنواره ترنم فتح» ویژه گروه‌های موزیک یگان‌های نظامی این استان، گفت: رزم‌نوازی از مهمترین بخش‌های فعالیت نظامی محسوب می‌شود.
وی، رزم‌نوازی را به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های فعالیت نظامی دانست و اظهار کرد: نواختن نظامی حرکت ارزشمندی است که در جامعه شور و نشاط ایجاد می‌‌کند.
گرامی با بیان اینکه گروه‌های رزم‌نوازی در مراسم مختلف دعوت می‌شوند و به نواختن موسیقی می‌پردازند، افزود: نوازندگان این نوع موسیقی فشار زیاد جسمی، روحی و روانی را تحمل می‌کنند در حالی که هرگز به این فشارها توجه نمی‌شود و مردم فقط ظاهر آراسته و ساز و برگ نظامی و موسیقی این گروه‌ها را می‌بینند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تأکید کرد: داوران این دوره از جشنواره از پیشکسوتان خوب استان هستند و بدون شک قضاوت ارزنده‌ای را به منصه ظهور خواهند رساند.
به گفته وی یگان‌های موزیک ۸ گروه موزیک از پادگان احمدبن موسی (ع)، پادگان ولیعصر (عج)، تیپ ۳۷ زرهی شیراز، تیپ انصارالحجج (ع)، مرکز پیاده زرهی شیراز، گروه ۵۶ یونس سروستان، تیپ ۵۵ هوابرد شیراز و سپاه فجر استان فارس در مرحله استانی رقابت می‌کنند.
گرامی با بیان اینکه بین ۱۰ تا ۱۵ آذرماه امسال و پس از هفته بسیج، مرحله منطقه‌ای این رقابت‌ها برگزار خواهد شد، گفت: گروه‌های موزیک یگان‌های نظامی از استان‌های فارس، کرمان، بوشهر و هرمزگان در این مرحله در شیراز به رقابت می‌پردازند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بیان کرد: مرحله کشوری این رقابت‌ها با حضور گروه‌های برتر در دهه فجر امسال انجام خواهد شد و امیدواریم یگان‌های موزیک فارس هم در زمره برترین‌های کشور قرار گیرند.
وی تأكید کرد: باتوجه به نقش بی‌بدیل موزیک نظامی در نیروهای مسلح، چه در دوران صلح و چه در هنگامه نبرد و با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند چهار دهه گذشته به ویژه دوران پرافتخار دفاع مقدس، جشنواره ترنم فتح با هدف بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس و تجلی آن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، افزایش روحیه حماسی جوانان و ارتقای کیفی یگان‌های موزیک نیرکوهای مسلح برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha