اداره اوقاف مدافع حقوق مردم و موقوفات است
کد خبر: 3763174
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

اداره اوقاف مدافع حقوق مردم و موقوفات است

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همان‌طور که مدافع امور وقف هستیم باید مدافع حقوق مردم هم باشیم؛ با مردم همکاری خواهیم کرد، زیرا آن‌ها حق و حقوقی دارند.

اداره اوقاف مدافع حقوق مردم و موقوفات است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی صبح روز یکشنبه 20 آبان ماه در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: تا تعامل، هم‌افزایی و همراهی بین شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه در سراسر استان نباشد، حرکت مثبتی اتفاق نمی‌افتد.
وی با بیان اینکه بیشترین همکاری و هماهنگی را شهرداری با اداره اوقاف استان داشته است، افزود: بزرگترین پروژه‌ای که اداره اوقاف و امور خیریه در طول یک‌سال گذشته با شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری داشته، احداث رینگ چهارم بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: حصه منطقه آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشینی است که آمادگی داریم کل منطقه را تبدیل به احسن کنیم که البته زمان‌بر است و نیازمند اخذ مجوز از نماینده ولی‌فقیه و ریاست سازمان اوقاف در این زمینه هستیم.
حجت‌الاسلام صادقی تصریح کرد: مجموعه تجاری واقع در خیابان میثم با 20 واحد تجاری و 17 واحد خدماتی و دفتر کار در دستور کار است، صورت جلسه‌ای در این زمینه تنظیم شده و به امضای شهرداران منطقه 14 و 10 رسیده است که امیدوار هستیم به مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز برسد.
وی اضافه کرد: اداره کل اوقاف در سرتاسر شهر بزرگ اصفهان، کوچه به کوچه با شهرداری سر و کار دارد و در کنار یکدیگر فعالیت دارند چراکه در هر کوچه‌ مسجد یا حسینیه‌ای و موقوفه اداری واقع شده که این مهم نشانگر عملکرد، عشق و علاقه مردم و اجداد گذشته ما نسبت به مقوله وقف، سنت حسنه نبی مکرم اسلام است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه شهرداری و شوراهای شهر انجمن یاوران وقف هستند، ادامه داد: انجمن یاوران وقف را تشکیل داده‌ایم و اعضای این انجمن را هم مشخص کرده‌ایم که یکی از این اعضا، شهردار هر شهر و در هر روستا دهیار عضو این انجمن است تا بتوانند یاور احیاء وقف باشند.
حجت‌الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: در شهر آران و بیدگل حدود 60 هزار مترمربع اراضی در مرکز شهر واقع بود که اکثرا دستگاه‌های دولتی تصرف کرده بودند که پس از پیگیری‌های مکرر این اراضی که در بهترین مکان شهر آران و بیدگل قرار داشت، احیاء شد.
وی با اشاره به وجود 12 هزار متر زمین موقوفه در کنار منارجنبان که دارای بهترین موقعیت است، خاطرنشان کرد: مشکلاتی با میراث وجود دارد که می‌توان این مشکلات را با هماهنگی میراث رفع کرد، البته میراث نه تنها در اصفهان بلکه در کل کشور متاسفانه با همه دستگاه ها مشکل دارد؛ بارها گفته‌ایم ما از میراث کمک مالی نخواسته‌ایم و فقط از آن‌ها نظارت می‌خواهیم و خودمان ساخت و ساز را انجام می‌دهیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه اکثریت بازار اصفهان موقوفه است، اظهار کرد: سرای گلشن وقف بر امیرالمومنین علی‌بن ابی‌طالب و عتبات عالیات است که بعد از 250 سال امسال توانستیم برای نخستین‌بار 110 میلیون تومان مال‌الاجاره دریافت کنیم و به نام امیرالمومنین به حساب نجف اشرف و عتبات عالیات واریز کنیم؛ همچنین بهاربندی که در کنار سرای گلشن است نیز پس از سالیان سال در محاکم قضایی مشخص شد که بهاربند نیز جزء سرای گلشن است و از شورای اسلامی شهر اصفهان و شهردار تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با بیان اینکه یکی از اهداف ما ورود بخش خصوصی است، گفت: در سرتاسر شهر بزرگ، زمین‌های موقوفه زیادی وجود دارد که می‌توانیم با بخش خصوصی وارد عمل شویم.
صادقی با اشاره به دسترسی به آرامگاه علامه مجلسی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت دسترسی به مقبره علامه مجلسی(ره) مناسب نیست؛ مقبره علامه مجلسی(ره) بعد از امامزاده سلطانعلی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال بیشترین زائر را دارد که باید برای آن فکری کرد تا دسترسی به این محل آسان شود.
وی افزود: از روزی که مشعول به کار در این حوزه شده‌ام دیدگاهم سنگ‌اندازی جلوی پای افراد یا قفل کردن موقوفه‌ای نبوده است؛ همان‌طور که مدافع امور وقف هستیم، باید مدافع حقوق مردم هم باشیم؛ با مردم همکاری خواهیم کرد، زیرا آن‌ها حق و حقوقی دارند.
انتهای پیام

captcha