ارائه خدمات «شبکه ازدواج» به زوج‌های زنجانی
کد خبر: 3763180
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

ارائه خدمات «شبکه ازدواج» به زوج‌های زنجانی

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان ‌زنجان با اشاره به تشکیل شبکه خدمات و تسهیلات ازدواج گفت: این شبکه خدماتی از جمله مشاوره ارائه می‌دهد و پیگیر تسهیلات بانکی است.

ارائه خدمات شبکه ازدواج به زوج‌های زنجانیغلامرضا الهی‌سرشت، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان ‌زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: شبکه خدمات و تسهیلات ازدواج در زنجان تشکیل شده و خدمات لازم را به افرادی که تصمیم به ازدواج دارند و حتی پس از ازدواج ارائه می‌دهند.
وی آموزش و مشاوره را یکی از بخش‌های مهم شبکه خدمات ازدواج خواند و گفت: جلسات مشاوره بر اساس روش‌های علمی و موارد شرعی و اسلامی برگزار می‌شود و در صورتی که مشخص شود دختر و پسر با یکدیگر هم‌کفو هستند، تحت آموزش‌های قبل از دوران عقد، حین عقد و بعد از ازدواج قرار می‌گیرند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به این‌که اکثر طلاق‌ها در استان زنجان طی دو سال اول به ثبت رسیده است، بیان کرد: شبکه خدمات و تسهیلات ازدواج، خدمات مشاوره‌ای و آموزشی خود را تا دو سال اول ادامه می‌دهد.
وی به اهمیت حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: این شبکه برای دریافت بیش از 30 نوع خدمت با بخش خصوصی تفاهم‌نامه همکاری کرده است و زوجین می‌توانند کالاهای ایرانی مورد نیاز خود را با تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی خریداری کنند و یا بخشی از کالاهای مورد نیاز خود را به قیمت درب کارخانه تهیه کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این، شبکه تسهیلات ازدواج با 15 صنف ارائه‌دهنده خدمات مراسم ازدواج از جمله گل‌فروشی، آتلیه عکاسی، تالار عروسی، میوه‌فروشی و مواردی از این دست قرارداد منعقد کرده است تا زوجین بتوانند مراسم ازدواج خود را با حداقل هزینه برگزار کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه این شبکه روند پرداخت تسهیلات ازدواج از بانک‌های عامل را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: همچنین در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با بانک رسالت، مقرر است که اگر زوجین شماره‌حساب دریافت یارانه‌های خود را به این بانک منتقل کنند، هر کدام 3 میلیون تومان وام با سود صفر درصد دریافت کنند.
انتهای پیام
captcha