وقف؛ پشتوانه‌ای قوی در تحقق اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3763184
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

وقف؛ پشتوانه‌ای قوی در تحقق اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رزن اظهار کرد: وقف پشتوانه‌ای قوی برای دولت، به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وقف پشتوانه ای قوی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش ایکنا از همدان، حجت الاسلام والمسلمین خزایی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رزن در گفت وگو با ستاد خبری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد :شهرستان رزن دارای 30موقوفه در قالب 12روستاست که بیش از 90درصد نیت واقفین و این شهرستان با نیت روضه خوانی اباعبدالله است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیازهای روز جامعه، واقفین باید در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و در جهت خدمت به محرومین، اشتغال جوانان و ازدواج آنها وارد شوند.
خزایی تصریح کرد: وقف خود به تنهایی یک سنت احیاگر بوده و دارای منافع زیادی است به طوری که اگر درآمد موقوفات در حوزه اقتصاد وارد شود بازوی توانمندی در بعد اقتصادی مطرح می‌شود.
وی ادامه داد: با اقدامات فرهنگی گسترده توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شده است.

فرهنگ‌سازی وقف یک وظیفه همگانی است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رزن با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی وقف یک وظیفه همگانی است افزود: تمام دستگاه‌های فرهنگی همچون ارشاد، دانشگاهیان، روحانیون و ... باید به ترویج شما حسنه وقف بپردازند.
‌خزایی در پایان گفت: عدم اطلاع رسانی در سال های گذشته اقبال مردم را نسبت به وقف کاهش داده بود که اکنون وضعیت آن تغییر کرده است.
یادآور می‌شود، ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرگزاری ایکنا محول شده است.
انتهای پیام

captcha