استعمار فرانو به‌دنبال تسلط بر مغزهاست
کد خبر: 3763188
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

استعمار فرانو به‌دنبال تسلط بر مغزهاست

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش دشمن برای تسلط بر کشورمان با استفاده از ابزار جنگ نرم و استعمار فرانو گفت: دشمن به‌دنبال آن است که با تسلط بر مغزهای جوانان آینده‌ساز کشورمان بتواند باورها، اعتقادات و در نهایت رفتار آن‌ها را تغییر داده و اهداف خود را دنبال کند لذا نیاز است همگان به ویژه نسل جوان مراقب استعمار فرانو باشند.

استعمار فرانو به‌دنبال تسلط بر مغزهاست

به گزارش ایکنا از قزوین، اجلاسیه دانش‌آموزان در راستای برنامه‌های کنگره 3 هزار شهید استان قزوین امروز، 21 آبان‌ماه با حضور امیر سرتیپ حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان استان، اساتید و فرهنگیان و دانش‌آموزان پسر استان قزوین در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قزوین در حال برگزاری است.
سیاری در این مراسم ضمن اشاره به اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان انقلاب اسلامی ایران هستند، اظهار کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست بنابراین استان قزوین با برپایی کنگره 3 هزار شهید توانسته است در این راه قدم‌های بلندی را بردارد.
وی ادامه داد: در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی کشور ما فراز و نشیب‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته است اما با حضور جوانان توانسته‌ایم امنیت و عزت جمهوری اسلامی را حفظ کرده و از آزمایشات پیش‌رو پیروزمندانه خارج شویم و پیشرفت‌های مختلفی در منطقه و جهان کسب کنیم که همه این‌ها به‌راحتی به‌دست نیامده بلکه به برکت خون شهداست.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به 17 هزار شهید ترور انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهدای ترور نتیجه توطئه دشمنان است؛ آن‌ها به‌دنبال دامن زدن به اختلافات مذهبی، قومیتی و ایجاد ناامنی در کشور بودند تا زمینه شکست انقلاب را فراهم کنند اما به برکت خون شهدا این توطئه‌ها راه به‌جایی نبرد.
وی ادامه داد: تحمیل 8 سال دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌ها و توطئه‌های دشمنان بود که در آن شرق و غرب با تجهیز و کمک‌های مالی و نیروی انسانی به صدام حسین در صدد آن بودند تا باردیگر در کشور ما سلطه یابند.
سیاری تصریح کرد: در حالی که در 200 سال گذشته در هر جنگ قسمتی از کشورمان جدا شد و حتی می‌توان گفت یک‌سوم کشورمان در این بازه زمانی از ایران عزیز جدا شد اما در طول جنگ 8 ساله حتی یک وجب هم از مرزهای کشورمان کم نشد.
وی با اشاره به جایگاه کشورمان در عرصه توسعه و پیشرفت عنوان کرد: امروز کشورمان به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان به جایگاهی رسیده که در دنیا شناخته شده و کشورهای جهان نسبت به آن حساس هستند که تمامی این‌ها مرهون ازخودگذشتگی و پشتیبانی همه‌جانبه ملت است.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موقعیت کشورمان در عرصه‌های مختلف گفت: کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد همواره مورد توجه جهانیان بوده است که این شرایط جغرافیایی هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید؛ چنانچه در جنگ جهانی دوم از ایران به‌عنوان پل پیروزی یاد کرده و با نسل‌کشی از بردن یک‌سوم جمعیت کشورمان توانستند بر شوروی پیروز شوند.

ایران به‌دلیل قرار گرفتن در مدار انرژی همواره مورد توجه جهانیان است

وی انرژی را دیگر دلیل موقعیت خاص کشورمان در جهان برشمرد و افزود: ایران در منطقه‌ای قرارگرفته که 60 تا 70 درصد انرژی جهان را تأمین می‌کند و خلیج‌فارس نیز به‌عنوان انبار انرژی دنیا مطرح است به‌گونه‌ای که در بیضی انرژی منطقه، کشور ما در وسط آن قرار گرفته، از این رو تا زمانی که انرژی مهم باشد کشور ما نیز دارای ارزش بسیار است.
سیاری تأکید کرد: گفتمان انقلاب، آرمان‌ها و اهداف آن ازجمله دیگر وجوه اهمیت انقلاب اسلامی است که موجب دشمنی ریشه‌ای دنیای استکبار با انقلاب اسلامی شده است.
وی ادامه داد: در این گفتمان با هرگونه ظلم و استکبار مخالفت می‌شود و به هیچ بیگانه‌ای اجازه نفوذ در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای کشورمان را نمی‌دهد، این در حالی است که کشور ما در پیش از انقلاب به آمریکایی‌ها حق‌توحش می‌داد.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با هرگونه برتری‌طلبی مخالف است و اجازه نخواهد داد سرمداران استکبار بار دیگر در کشور ما آقایی کنند، تصریح کرد: در طول 40 سال عمر انقلاب اسلامی اجازه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به بیگانگان و بهره‌مندی آن‌ها از منافع کشورمان داده نشده است، امروز پای استکبار از کشور ما قطع شده لذا دشمنان تلاش می‌کنند از طرق مختلف باردیگر بر ایران نفوذ پیدا کنند.
این مسئول با تأکید بر اینکه دشمن به‌دنبال تسلیم کردن ملت ایران است، اظهار کرد: مفتخریم با تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی در طول 40 سال عمر انقلاب هیچ‌گاه درست نیاز به‌سوی استکبار دراز نکرده و نخواهیم کرد.

نوجوانان و جوانان نوک پیکان استعمار فرانو هستند

وی ابراز کرد: توسل به جنگ نرم، تهاجم‌فرهنگی، شبیخون و ناتو فرهنگی امروز در دستور کار دشمنان قرار گرفته، در حقیقت ما امروز با استعمار فرانو مواجه هستیم.
سیاری با اشاره به تلاش دشمن برای تسلط بر کشورمان با استفاده از ابزار جنگ نرم و استعمار فرانو تشریح کرد: دشمن به‌دنبال آن است که با تسلط بر مغزهای جوانان آینده ساز کشورمان بتواند باورها، اعتقادات و در نهایت رفتار آن‌ها را تغییر داده و اهداف خود را دنبال کند لذا نیاز است همگان به ویژه نسل جوان مراقب استعمار فرانو باشند.
وی عنوان کرد: تغییر سبک زندگی از نمونه‌های استعمار فرانو و جنگ نرم است که هدف آن جوانان و نوجوانان بوده و با تغییر باورها، اعتقادات و سبک زندگی بتوانند خواسته‌های خود را محقق و به اهدافشان برسند.

ولایت‌مداری؛ مهم‌ترین نسخه پیروزی در جنگ‌های سخت، نرم و اقتصادی

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرارگرفتن کشورمان در جنگ اقتصادی تشریح کرد: در این جنگ دشمنان با تکیه بر انواع و اقسام تحریم‌ها در صدد ایجاد فشارهای اقتصادی و تنگناهای معیشتی برای مردم هستند تا بدین‌واسطه بتوانند بین مردم و مسئولان و حکومت فاصله ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: راه برون‌رفت از این جنگ مقاومت و ایستادگی است تا بتوانیم در نتیجه آن پیروز این جنگ نابرابر باشیم.
سیاری نسخه مقابله با جنگ‌های سخت، نرم و اقتصادی را چنین برشمرد: عمل کردن به توصیه‌ها و آموزه‌های قرآنی، تکیه بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و سیره شهدا، داشتن بصیرت و آگاهی، مقاومت همه‌جانبه، همدلی و اتحاد و انسجام از جمله مهم‌ترین کلیدواژه‌های پیروزی در جنگ‌های عنوان شده است.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان یادآور شد: ولایت‌مداری و برخط ولایت عمل کردن نیز مهم‌ترین توصیه کاربردی برای پیروزی و موفقیت در مسیر پیش‌رو است لذا باید ولایت را همواره چراغ راه خود بدانیم.

انتهای پیام

captcha