ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی
کد خبر: 3763189
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از ارسال بیش از ۴۰۰ اثر شعری به دبیرخانه جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی در بیرجند خبر داد.

ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، ناصر نبی زاده بیان کرد: اولین جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
وی سبک زندگی رضوی و ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) را از جمله موضوعات این جشنواره برشمرد و ادامه داد: قالب‌های شعری این جشنواره شعر سپید و ترانه اعلام شده است و شرکت کنندگان می‌توانند در بخش ویژه این جشنواره با موضوع مدح و منقبت امام موسی ابن جعفر (ع) نیز شرکت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در خصوص مقررات شرکت در این جشنواره بیان کرد: شرکت در تمامی بخش‌های جشنواره برای یک شاعر بلامانع است و مسئولیت محتوا و اصالت آثار بر عهده ارسال کننده است.
نبی زاده با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در ارسال تعداد آثار بر اساس قالب‌های انتخابی، حداکثر تا ۵ اثر می‌توانند ارسال کنند، گفت: چنانچه آثار رسیده از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد، تقلیل احتمالی جوایز به صلاحدید هیات داوران انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه اشعار سپید و ترانه هر کدام توسط داوران تخصصی همان بخش داوری می‌شود، افزود: تاکنون ۴۰۰ قطعه شعر از شاعران سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی رسیده است که روند دریافت این آثار همچنان ادامه دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به تمدید مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره با توجه به درخواست شاعران تا ۲۰ آبان ماه امسال اشاره کرد و یادآور شد: اختتامیه این مراسم همزمان با هفته دوم آذرماه در بیرجند برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha