واقفان تسهیل‌کننده ازدواج جوانان باشند
کد خبر: 3763198
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

واقفان تسهیل‌کننده ازدواج جوانان باشند

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودرآهنگ با اشاره به اینکه وقف یک سنت حسنه الهی است، گفت: واقفان بهتر است موقوفات خود را در راستای ازدواج جوانان هزینه کنند.

واقفین تسهیل کننده امر ازدواج جوانان باشند

به گزارش ایکنا از همدان، احمد زارعی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودرآهنگ در گفت‌وگو با ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه در سال جاری در شهرستان کبودرآهنگ 10 مورد وقف به ثبت رسیده است، افزود: موقوفات مردمی عمدتا با نیات ساخت منزل مسکونی برای نیازمندان، ساخت مسجد، روضه خوانی امام حسین و... هزینه می شود.
وی یادآور شد: نیازهای شهرستان کبودرآهنگ برای وقف عمدتا در حوزه های درمان، آموزش، کمک رسانی به نیازمندان، گسترش علم و فناوری و... احساس می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودرآهنگ با اشاره به اینکه واقفین باید در حوزه های درمان، ازدواج جوانان، اشتعال، وقف منازل مسکونی، تامین جهیزیه و.... وارد شوند، ادامه داد: موقوفات از گذشته تاکنون کمک حال حکومت ها بوده و زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم میکند.
وی با بیان اینکه بیش از 70درصد وسعت شهرستان کبودرآهنگ وقفی بوده است افزود: این شهرستان دارای 230موقوفه منفعتی و 250موقوفه انتفاعی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودرآهنگ در پایان گفت: وضعیت موقوفات قرآنی در شهرستان کبودرآهنگ مناسب نیست و لازم است واقفین با نیات وقف های قرآنی وارد شوند.
یادآور می‌شود، ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرگزاری ایکنا محول شده است.
انتهای پیام

captcha