آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان مرکزی
کد خبر: 3763203
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
طباطبائی خبر داد؛

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از آغاز ثبت‌نام سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و چهارمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان خبر داد.

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ثبت‌نام سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی و چهارمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان از 13 آبان‌ماه آغاز شده است.
سید مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، در این‌باره گفت: ثبت نام سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و چهارمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان از 13 آبان‌ماه آغاز شده است.
طباطبایی افزود: مسابقات در دو بخش آوایی شامل رشتههای اذان، قرائت ترتیل و تحقیق، مداحی، حفظ عمومی و ویژه شامل حفظ ۵جزء، حفظ ۱۰جزء، ۲۰ جزء و کل و بخش پژوهشی شامل تفسیر و مفاهیم قرآن، احکام، صحیفه سجادیه، نهجالبلاغه برگزار میشود.
وی ادامه داد: پیوست ابلاغیه ثبت‌نام 37اُمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز جزوه تحلیل کمی و کیفی مسابقات ویژه سال تحصیلی گذشته ارسال شده است. در این جزو کمی و کیفی که براساس نمرات کسب شده میانگین هر منطقه بر حسب تعداد دانش‌آموزان موجود در مدرسه گرفته شده و جایگاه هر اداره و دانش‌آموز را مشخص می‌کند. در این جزوه میانگین سه سال مقایسه شده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: زمان ثبت‌نام محدودیت ندارد، مسابقات مرحله آموزشگاهی هفته آخر آذر‌ماه سال جاری همزمان با هفته قرآن و عترت برگزار می‌شود. پس از پایان این مرحله نفرات به مرحله شهرستانی راه پیدا می‌کنند. این مرحله از مسابقات نیز تا دهه فجر و آخر بهمن مرحله شهرستانی به اتمام می‌رسد.
طباطبایی با اشاره به برگزاری دوره آمادگی جهت حضور دانش‌آموزان راه‌یافته به مرحله استانی، بیان کرد: مرحله استانی نیز از نیمه دوم اسفند‌ماه آغاز شده و تا بهار این مرحله نیز به اتمام می‌رسد.
انتهای پیام

captcha