چابهار؛ شاهراه مدیریت تحریم‌ها
کد خبر: 3763228
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

چابهار؛ شاهراه مدیریت تحریم‌ها

گروه سیاست و اقتصاد - عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: چابهار با داشتن موقعیت مناسب تجاری و ترانزیتی و اتصال به آب‌های آزاد اقیانوس هند، می‌تواند به‌عنوان شاهراه مدیریت تحریم‌‌ها باشد.

چابهار؛ شاهراه مدیریت تحریم‌ها

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار، معصومه آقاپور علیشاهی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز در جمع مدیران منطقه آزاد، گفت: صادرات از چابهار به کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس و همچنین کشورهایی همچون پاکستان و هند با توجه به دارا بودن مرزهای زمینی و نزدیکی مسیر دریایی، موضوعی است که باید روی آن تمرکز کرد.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: چابهار با داشتن موقعیت مناسب تجاری و ترانزیتی و اتصال به آب‌های آزاد اقیانوس هند، می‌تواند به عنوان شاهراه مدیریت تحریم‌‌ها روی آن حساب کرد.
وی ادامه داد: بازار بکر پاکستان با 130 میلیون جمعیت می‌‌تواند هدف بسیار خوبی برای محصولات غذایی، پتروشیمی و خدمات مهندسی و فنی باشد که این بازار تا کنون در مناسبات کشور ما گمشده بوده است.
آقاپور علیشاهی با بیان اینکه چابهار می‌تواند پل محکمی برای درآمد اقتصادی از این حوزه باشد، اظهار کرد: این شهرستان می ‌تواند اعتماد بخش خصوصی را در ایران جلب کند و همچنین می‌‌تواند در مسیر جلب اعتماد سرمایه ‌گذاران خارجی بویژه در کشورهایی چون امارات، پاکستان و هند نقش مهمی ایفا کند.
وی افزود: شاخص‌هایی مانند تولید ناخالص ملی و صادرات محصولات غیرنفتی زمانی ارتقا می‌یابد که همه مسئولان اعتماد لازم به چابهار و مردم بلوچ را داشته باشند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد پروژه‌های فنی در حال اجرا در منطقه آزاد چابهار، گفت: بابت برنامه‌ ریزی‌‌هایی که برای پروژه‌هایی مانند پتروشیمی انجام ‌شده، جای خرسندی بسیاری وجود دارد چون می‌‌بینیم که مسئولان چشم‌ انداز خوبی تعریف کرده‌اند.
این نماینده مجلس ادامه داد: تاکنون پروژه‌‌هایی مانند پتروشیمی منطقه آزاد چابهار به خوبی در سطح ملی معرفی نشده درحالی‌ که برای به ثمر رسیدن این پروژه ها اقداماتی مانند معرفی و مطرح‌ شدن در سطح کلان نیاز است.

انتهای پیام

captcha