فعالان عرصه کتاب اردبیل تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3763234
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

فعالان عرصه کتاب اردبیل تجلیل می‌شوند

گروه اجتماعی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: همزمان با گرامیداشت بیست و ششمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار از فعالان این عرصه در استان تجلیل می‌شود.

فعالان عرصه کتاب اردبیل تجلیل می‌شوندرباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل درگفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، تصریح کرد: بیش از ۱۰ رویداد فرهنگی در هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار از ۲۴ آبان تا اول آذر ماه پیش بینی شده که از جمله تجلیل از اصحاب فرهنگ و فعالان عرصه کتاب در روز ۳۰ آبان ماه است.
وی افزود: همزمان با ۲۴ آبان ماه عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی پیش بینی شده و همچنین تعدادی از فعالان فرهنگی و کتابداران در مراسم ملی این هفته که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تهران برگزار می‌شود، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های شاخص جلب مشارکت مردم برای اهدای کتاب است و در روز ۲۷ آبان ماه، کتابخانه‌های عمومی به شایستگی میزبانی از اهدا کنندگان کتاب و خیرین را برعهده خواهند داشت.
عزیزخانی ادامهه داد: در این هفته نشست‌های جمع‌خوانی کتاب، رونمایی از کتب، حضور در مدارس، حضور در کتابفروشی‌ها، غبارروبی مزار شهدا و تجلیل از کتابفروشان، دیدار با مسئولان و حضور در نماز جمعه پیش‌بینی شده است.
وی همچنین به برپایی نمایشگاه‌های کتاب در محوطه و سالن‌های کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: ۷۷ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در این استان فعالیت می‌کنند که در یک سال گذشته ده‌ها رویداد فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در این کتابخانه‌ها برگزار شده است.
عزیزخانی با بیان اینکه شعار هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی وکتابدار «حال خوش خواندن» تعریف شده است، متذکر شد: در سال جاری برنامه‌های متنوعی جهت ترویج فرهنگ مطالعه و جلب علاقه‌مندی اقشار مختلف تدارک دیده شده است.
انتهای پیام

captcha