عمل نکردن به آیات قرآن؛ تهدیدی برای جامعه
کد خبر: 3763253
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

عمل نکردن به آیات قرآن؛ تهدیدی برای جامعه

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ حجت‌الاسلام قاسمی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین آسیبی که دنیای اسلام را تهدید می‌کند، عمل نکردن به آیات قرآن کریم است، گفت: متن اسلام برگرفته از آیات شاد، با نشاط، تشویق به زندگی و خودباوری است؛ لذا باید از این آیات الهی بهره مناسب ببریم.

عمل نکردن به آیات قرآن تهدیدی برای جامعه

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام قاسم قاسمی، مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در کارگاه آموزش تخصصی قرآن کریم که امروز با حضور استاد لطفی‌نیا، قاری و داور بین‌المللی قرآن در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت، اخلاق، تربیت و دین است و نازل شده تا انسان‏ها را به سوی فضیلت‏ها و خداشناسی هدایت کند.

وی هدف از برگزاری کارگاه آموزش تخصصی تلاوت قرآن کریم را تعمیق بخشی آیات الهی عنوان کرد و افزود: بنابر مصوبه حوزه معاونت دانشجویی در طول هر ترم باید از کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با حضور اساتید بومی بهره مند شویم.

حجت‌الاسلام قاسمی با بیان اینکه قرآن دارای ادبیات وحیانی است، گفت: در اعجاز علمی و عددی قرآن مباحث بیشماری وجود دارد و به عنوان منبع متافیزیکی و غیر مادی مطرح است.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه انبیا الهی مفسرین قرآن هستند، تصریح کرد: قرآن کتاب قابل استناد و به روزی است که برای چالش‌های فردی و اجتماعی راهکارهای گوناگون ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین آسیبی که دنیای اسلام را تهدید می‌کند، عمل نکردن به آیات قرآن کریم است، گفت: متن اسلام برگرفته از آیات شاد، با نشاط، تشویق به زندگی و خودباوری است، باتوجه به اینکه نسل جوان امروز به دنبال زندگی شاد و با انگیزه است لذا باید از این آیات الهی بهره مناسب ببریم.

حجت‌الاسلام قاسمی با تاکید بر تامل و تدبیر در آیات قرآن، اضافه کرد: در جامعه قرآنی نباید معضلاتی نظیر طلاق، خشم و خشونت، افزایش سن ازدواج، دروغگویی و... وجود داشته باشد. نباید از آیات کتاب الهی فاصله بگیرم زیرا آسیب‌هایی جبران ناپذیری به بار می‌گذارد.

انتهای پیام

captcha