ثبت وقف‌های قرآنی در سه شهرستان فارس
کد خبر: 3763254
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

ثبت وقف‌های قرآنی در سه شهرستان فارس

گروه اجتماعی ـ همزمان با ایام دهه وقف سه وقف جدید قرآنی در شهرهای شیراز، گراش و كازرون ثبت شد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 21 آبان‌ماه با بیان اینكه همزمان با ایام دهه وقف سه وقف جدید قرآنی در سه شهرستان فارس ثبت شد، گفت: این وقف‌ها در شهرهای شیراز، گراش و كازرون قرار دارند.
وی از ثبت یک وقف قرآنی در بخش داریون شیراز خبر داد و گفت: یک وقف قرآنی در بخش داریون شیراز به ثبت رسید که از جمله وقف‌های مورد نیاز جامعه امروز به شمار می‌آید.
جلالی افزود: جهانبخش مطبوع از خیران نیک‌اندیش این منطقه از کشور یک باب ساختمان مسکونی و تجاری چهار طبقه را وقف تبلیغ و ترویج قرآن، شهادت و ولادت ائمه و هزینه‌هایی مسجد امام محمد تقی(ع) روستای داریون کرد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس درباره ارزش ریالی این وقف گفت: ارزش ریالی این وقف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است.
وی همچنین به وقف قرآنی در شهرستان گراش نیز اشاره كرد و گفت‌: مردم شهر ارد شهرستان گراش در این زمینه یاور فعالیت‌های قرآنی شدند و واقفین این شهرستان دو وقف را در این راستا در سال 97 به ثبت رساندند.
جلالی در این باره اظهار كرد: واقف خیراندیش، درویشعلی غلامپور و دیگران واقف 8 باب مغازه تجاری و دو منزل مسکونی به ارزش 200 میلیارد ریال شدند.
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: نیت واقفین از این اقدام خداپسندانه تأمین هزینه‌های برگزاری برنامه‌های قرآنی و مراسم ولادت و شهادت 14 معصوم در محل حسینیه ارشاد شهر ارد است.
وی همچنین از ثبت یك وقف قرآنی در شهرستان كازرون خبر داد و گفت: یکی از بانوان نیک‌اندیش شهرستان کازرون یک وقف قرآنی را در این شهرستان به ثبت رساند.
جلالی ادامه داد: افسرالملوک رضائیان یک باب ساختمان سه طبقه در شهر کازرون به ارزش ده میلیارد ریال را با نیت برگزاری امورات قرآنی، تعزیه‌داری اهل بیت(ع) و کلیه کارهای خیری که مورد نظر شارع مقدس باشد وقف کرد.
انتهای پیام

captcha